سوریه: اقدام ترکیه برای ساخت دانشکده پزشکی در ریف حلب نقض قوانین بین المللی است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که اقدام ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی در شهر الراعی واقع در ریف حلب نقض قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تصمیم ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی و انستیتوی علوم بهداشتی در شهرک الراعی واقع در ریف استان حلب، آن را تصمیمی خطرناک با هدف گسترش سیطره ترکیه بر سرزمین‌های سوریه و نقض آشکار قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل توصیف کرد.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: این تصمیم باطل ترکیه ادامه مجموعه اقدامات غیرقانونی آن از سال ۲۰۱۱ برای طولانی کردن بحران سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی است تا منافع ژئوپلتیک رژیم اردوغان و طمع ورزی‌ها و توهم امپراتوری عثمانی او را به حساب مردم سوریه و اشغالگری سرزمین‌های آن‌ها محقق کند.

وی اضافه کرد که اقدامات رژیم ترکیه در سال‌های گذشته یک نمونه کامل و آشکار در توهین و زیرپاگذاشتن ارزش‌های اخلاقی و قوانین بین المللی و نیز منشور سازمان ملل بوده و این رژیم در انجام هیچ جنایتی در سوریه کوتاهی نکرده است.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که دولت سوریه باری دیگر از شورای امنیت می‌خواهد تا به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین الملل عمل کرده و از جنایت‌های ترکیه علیه مردم سوریه و حق حاکمیت دولت آن مانع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
چه بی در و پیکر شدن کشورهای عربی .خو بزنید تخریب کنید و مقابله کنید بازم منتظر هستید جوانهای ما به داد شما برسد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار