آغاز عملیات نظامی آنکارا علیه پ‌ک‌ک در جنوب ترکیه

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی «إرن ۸» را علیه شبه‌نظامیان گروه پ‌ک‌ک در ۳ استان جنوبی این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، وزارت کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از آغاز عملیات نظامی «إرن ۸» علیه گروه پ.ک.ک در سه استان جنوب این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: این عملیات نظامی در استان‌های «هاتای، غازی عنتاب و عثمانیه» با شرکت ۱۶۷۰ نیروی امنیتی در حال انجام است و هدف از آن پاکسازی منطقه و کل کشور از تروریست‌های این سازمان است.

ترکیه پس از پایان عملیات «صاعقه» در ۱۱ ژانویه عملیات «إرن» را علیه پ. ک. ک آغاز کرد و دلیل نام گذاری این عملیات‌ها در اشاره به مرد جوان ترک به نام «إرن بلبل» است که در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ از سوی نیرو‌های پ. ک. ک کشته شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز هفتم بهمن اعلام کرد که آنکارا دو عملیات نظامی علیه شبه نظامیان شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است.

آناتولی نوشت وزارت کشور ترکیه از آغاز دو عملیات «ارن ۴» با مشارکت ۱۶۲۰ نیروی امنیتی و «ارن ۵» با شرکت ۲۵۵۰ نیروی نظامی علیه سازمان تروریستی پ.ک.ک خبر داد و از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، نیز پیشتر مقر شبه‌نظامیان گروهک پ.ک.ک در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرده بود.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ.ک.ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از سال ۱۹۸۴ به عنوان گروهی چریکی با فعالیت مسلحانه در جنوب ترکیه شناخته شد که برای خودمختاری کردستان فعالیت می‌کند و از سوی بسیاری از کشور‌ها گروهی تروریستی خوانده شد و شورای اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا از سال ۲۰۰۴ آن را در لیست تروریستی و تحریمی خود قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار