ابراز شگفتی روسیه از سخنان متناقض بورل

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سخنان مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با آنچه در مسکو عنوان کرد در تناقض است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تاکید کرد که سخنان «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، پس از ورود به بروکسل با سخنانی که در مسکو، پایتخت روسیه بیان کرد در تناقض است.

این وزارتخانه گفت: ارزیابی‌های بورل از نتایج این سفر ما را غافلگیر کرد، زیرا به شدت با سخنانی که در کنفرانس خبری مسکو مطرح کرد در تعارض است.

وزارت خارجه روسیه افزود: طرف روسی درباره نتایج گفتگو‌ها در کنفرانس خبری و با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخن گفت و فرصت‌های لازم را در اختیار بورل قرار داد تا ارزیابی خود را بلافاصله ارائه دهد و او این کار را انجام داد.

نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز شنبه در پایان سفر خود به مسکو گفت که روابط با روسیه هنوز مطلوب نیست و خواستار باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک گفتگو است.

او گفت: کانال‌های دیپلماتیک باید باز بمانند، نه تنها برای کاهش بحران‌ها یا حوادث، بلکه برای ایجاد مبادلات مستقیم و تحویل صریح پیام‌ها خصوصاً اینکه روابط هنوز رضایت بخش نیستند.

بورل اعلام کرد که او در جلسه شورای روابط خارجی در ۲۲ فوریه و قبل از گفتگوی راهبردی آینده در خصوص روابط روسیه و اروپا که در ماه آینده برگزار می‌شود، نتایج سفر خود را به مقامات اتحادیه اروپا اطلاع می‌دهد.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از ورود به بروکسل اعلام کرد که مسکو تمایلی به ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا ندارد و نمی‌خواهد از این فرصت استفاده کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آغاز گفتگو‌های خود با بورل در مسکو، آمادگی روسیه را برای بحث درباره هر موضوعی که نماینده اتحادیه اروپا مطرح کند، اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار