حجت‌الاسلام سبزی:

توزیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم اصلاح شود

نماینده ساوه گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه از شهرستانی به استانی تغییر کرد و برخی شهرها متضرر شدند؛ این موضوع در برنامه هفتم اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده ساوه و زرندیه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه از شهرستانی به استانی تغییر کرد و توزیع آن بر اساس شاخص جمعیتی شد که در نتیجه، برخی شهر‌ها متضرر شدند و برخی نفع بردند. ما مخالف منتفع شدن شهر‌های دیگر نیستیم، به عنوان نمونه در شهرستان ساوه سال ۹۵ مالیات بر ارزش افزوده شهرستانی بود و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان واریزی به شهرداری ساوه داشتیم، اما متاسفانه دو سال بعد با تغییر قانون این عدد به ۳۵ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: حواشی حوزه مسکن و...عوارض صنعتی بودن شهر ماست. برخی شهر‌های دیگر هم مانند ساوه متضرر شدند. خواهش می‌کنم مجلس انقلابی و عدالت محور در این زمینه در برنامه هفتم بازنگری اساسی کند و سهمی را برای شهرهای پایه به صورت جداگانه قرار دهد.

حجت‌الاسلام سبزی اظهار کرد: انقلاب ما بر اساس عدالت بود و حکومت اسلامی همان حکومت عدالت است، اما متاسفانه برخی از شهر‌های کوچک صنعتی متضرر شدند. 

علی نیکزاد نایب رئیس دوم پارلمان به عنوان رئیس صحن بیان کرد: فلسفه استقرار نظام اسلامی عدالت اجتماعی است و در سفر‌هایی که داشتیم، شهرداری‌ها به این موضوع اعتراض دارند، اما در برنامه هفتم باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار