زارع در نشست خبری:

تسهیلات سربازان متاهل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، تسهیلاتی برای سربازان متأهل اختصاص یافت که این تسهیلات ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود گفت: در بودجه سال آینده وابستگی به نفت را کاهش دادیم و این وابستگی را از حدود ۳۹۴ هزار میلیارد تومان به کمتر از ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رساندیم.

او ادامه داد: همچنین با انجام شفاف سازی، بر اساس درخواست اجازه دولت در موارد مختلف، اجازه لازم را داده ایم؛ برای ایجاد انضباط مالی، بودجه را دو سقفی در شش ماهه اول و دوم بسته‌ایم. البته در مورد ردیف‌های پیشنهادی دولت هنوز تصمیم نگرفته ایم.

زارع با بیان اینکه منابع عمومی دولت از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان به هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان رسید، بیان کرد: تقریباً ۱۷۸ هزار میلیارد تومان شفاف سازی در بودجه انجام شد که حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در حوزه واگذاری سهام است. البته بند و تبصره ۲ در کتاب بودجه آورده شده بود، اما در ردیف‌ها نیامده بود و مبلغ صفر قرار داده بودند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ افزود: در شفاف سازی ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی، ۱۳۹ هزار میلیارد تومان منابع جدید از حوزه مالیات اوراق است که برای نمونه ۲۷ هزار میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی قرار دادیم.

او تصریح کرد: در مورد تبصره ۴ که مقام معظم رهبری به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی دستور می‌دهند، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردیم برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان و برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری هم هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان اعتبار داشته باشد.

زارع گفت: وزارت کشور برای مقابله با اثر‌های مخرب ریزگرد‌ها و تاثیر بر شبکه‌های برق ۳۵۱ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت، همچنین برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فن آوری ۲۶۳ میلیارد تومان، برای ۱۳ دانشگاه جامع و برتر کشور از این محل ۵۲۷ میلیارد تومان به صورت مساوی، برای طرح‌های نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور ۲ هزار و ۴۷ میلیارد تومان اعتبار قرار داده شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: این کمیسیون در بودجه سال آینده برای طرح‌های آب و فاضلاب روستایی ۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان اعتبار قرار داده است که می‌تواند در حل مشکلات آبرسانی به روستا‌ها مفید باشد.

او تاکید کرد: برای حل مشکلات شهر اهواز و طرح آب و فاضلاب اهواز، کارون، حمیدیه، باوی ۸۷۸ میلیارد تومان اعتبار قرار داده شد و افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی هم هزار میلیارد تومان خواهد بود.

زارع بیان کرد: برخی طرح‌های حمایتی مانند حمایت از زنان سرپرست خانوار در اعتبار خود جابجایی‌های داشتند؛ نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و موارد اشتغالزایی از جمله توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تقریبا ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: افزایش ۴ برابری حقوق سربازان علاوه بر آن ۴۰۰ هزار تومان رفت و آمد و افزایش ۵۰ درصدی پرداخت برای تسهیلات سربازان متاهل را به صورت قطعی در کمیسیون تصویب کردیم.

زارع ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی پایان خدمت به مبلغ ۵۰ میلیون تومانی و ۱۰۰ میلیون تومانی به عنوان وام کم بهره در جلسات پیش نهایی شده است.

او با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی ردیف‌ها امروز و روز‌های آینده به صورت همزمان با بررسی کلیات بودجه در صحن علنی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: عوارض خروج از کشور را برای بهسازی روستا‌های مرزی اختصاص دادیم؛ همچنین رقم واقعی مالیات بر ارزش افزوده ۸۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که دولت حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که نمایندگان آن را در اختیار دولت برای بخش‌های سلامت و حوزه ورزش قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: ما منابعی را در بودجه آوردیم که دولت در ردیف‌ها کمتر پیش بینی کرده بود؛ بر اساس عملکرد سال ۹۹ نسبت به سال آینده برخی از این منابع را افزایش دادیم و در محل‌های لازم، سهام و اسناد خزانه اسلامی را اوردیم. برای نمونه به حوزه تولیدی مانند جهاد کشاورزی ۲۷ هزار میلیارد تومان برای نهاده ها، واکسن دامی و حمایت از تولید بخش کشاورزی اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اکثرا یخاطر استخدام به خدمت سربازی میرن // اگه قراره استخدام جایی نباشه .....
آخرین اخبار