انصارالله: منتظر اقدامات عملی آمریکا برای توقف حمایت از جنگ علیه یمن هستیم

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد جنگ یمن زمانی به پایان می‌رسد که حملات هوایی متوقف شود و محاصره پایان یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که اگر دولت آمریکا صادقانه عمل کرده و حمایت خود از عربستان و ائتلاف سعودی را متوقف کند جنگ علیه یمن پایان می یابد.

محمد البخیتی در مصاحبه با شبکه المیادین تصریح کرد: برای مذاکرات آماده‌ایم اما مکانیسم‌های پیشین گفت‌وگو صحیح نبود.

عضور شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: اگر دولت آمریکا در سخنان خود صادق باشد، این به مفهوم پایان عملی جنگ علیه یمن است.

البخیتی اظهار داشت: جنگ هنگامی پایان می‌یابد که همه حملات هوایی متوقف شود، نیروهای خارجی یمن را ترک کنند و محاصره لغو شود.

وی با اشاره به اظهارات شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، افزود: آمریکا ممکن است حمایت خود از متجاوزان را اندکی کاهش دهد اما به طور کامل متوقف نخواهد کرد.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در پایان تاکید کرد: ما منتظر اقدامات عملی آمریکا هستیم و روی اظهارات حساب باز نمی‌کنیم.

بایدن شب گذشته در سخنرانی خود درباره اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا مدعی شد: «تمام حمایت‌های نظامی خود از جنگ در یمن را متوقف خواهیم کرد. تیموثی لیندرکینگ را به‌ عنوان فرستاده آمریکا در امور یمن انتخاب کرده‌ایم.»

او با اعلام این که آمریکا به حمایت خود از عملیات تهاجمی در جنگ تحت رهبری عربستان سعودی در یمن پایان می‌دهد، افزود: «جنگ یمن باید پایان یابد.»

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: واشنگتن به حمایت از عربستان سعودی و کمک به این کشور برای دفاع از حاکمیت و تمامیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار