لیگ برتر انگلیس؛

منچستریونایتد- اورتون، تقابل جوانی و تجربه/ صف آرایی توپچی‌ها مقابل شیر‌ها

هفته بیست و سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) از ساعت ۱۶ با دیدار تیم‌های استون‌ویلا و آرسنال آغاز می‌شود و در ادامه در مهمترین بازی منچستر یونایتد در اولدترافورد میزبان اورتون خواهد بود.

استون ویلا- آرسنال

امروز از ساعت ۱۶ شاگردان "دین اسمیت" در تیم استون ویلا در ورزشگاه ویلا پارک میزبان آرسنال خواهند بود.

استون ویلا با ۳۲ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه نهم جدول قرار دارد و آرسنال با ۳۱ امتیاز از ۲۲ بازی در رتبه دهم جای گرفته است.

استون ویلا که فصل گذشته در آخرین روز موفق شد بقای خود در لیگ جزیره را تضمین کند، این فصل را بسیار خوب شروع کرد و حتی در مقاطعی در جمع تیم‌های بالانشین قرار داشت. این تیم، اما برخلاف هفته‌های آغازین در ۶ هفته اخیر نتوانسته است نتایج خوبی به دست آورد و در ۴ بازی متحمل شکست شده و از ۱۸ امتیاز ممکن فقط ۶ امتیاز کسب کرده است.

استون ویلا به دلیل ابتلای چند بازیکنش به ویروس کرونا ۲ بازی کمتر از دیگر تیم‌ها انجام داده است، و با توجه به نزدیکی امتیازها هنوز هم فرصت دارد تا با برتری در دیدار‌های معوقه، خود را به جمع پنج تیم اول برساند.

در آن سوی میدان آرسنال گرچه در یک ماه گذشته با پیروزی در چند بازی از جمله دیدار برابر چلسی و ساوتهمپتون توانست خود را از جمع تیم‌های نیمه دوم جدول جداکند، اما روند خوب این تیم با تساوی خانگی صفر – صفر برابر منچستر یونایتد و شکست ۲-یک هفته گذشته برابر ولوز متوقف شد، اگرچه شاگردان میکل آرتتا (سرمربی آرسنال) برابر ولورهمپتون ۹ نفر شده بودند.

در دیدار رفت ۲ تیم که در ورزشگاه امارات برگزار شد استون ویلا تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۳-صفر توپچی‌ها را شکست دهد، اما این تیم با روز‌های خوب خود فاصله گرفته و پس از آن بازی در ۸ مسابقه ۵ شکست داشته و تنها ۲ بار به پیروزی رسیده است.

آرسنالی‌ها که در ۲ بازی گذشته خود برابر استون ویلا نتوانسته اند برابر این تیم گلزنی کنند و در این ۲ فقط ۲ شوت داخل چارچوب داشتند حالا به ویلا پارک می‌آیند تا ضمن اعاده حیثیت، انتقام شکست خانگی این فصل را نیز از شیر‌ها (لقب استون ویلا) بگیرند.

استون ویلا از سال ۱۹۹۲ نتوانسته است برابر آرسنال در ۲ دیدار رفت و برگشت به پیروزی برسد.

استون ویلا در ۶ بازی آخر خود در لیگ ۴ بازی را واگذار کرده و در ۲ بازی به پیروزی رسیده است.

آرسنال قبل از شکست هفته گذشته برابر ولوز، در ۷ بازی نباخته بود، اما اخراج تیرنی و لنو (مدافع و دروازه بان توپچی ها ) زمینه ساز شکست این تیم شد. توپچی‌ها در بازی امشب نیز این ۲ بازیکن را در اختیار نخواهند داشت و این اتفاق کار را برای آرتتا سخت‌تر از قبل خواهد کرد.

منچستریونایتد - اورتون

ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه میزبان ۲ تیم منچستریونایتد و اورتون خواهد بود.

منچستر یونایتد با ۴۴ امتیاز از ۲۲ بازی همچنان  در تبه دوم و در تعقیب تیم صدرنشین منچستر سیتی است و اورتون با ۳۶ امتیاز از ۲۰ بازی در رتبه هفتم قرار دارد.

با توجه به اینکه شاگردان کارلو آنچلوتی (سرمربی اورتون) ۲ بازی کمتر انجام داده اند، فرصت خوبی دارند تا با کسب امتیاز‌های لازم بار دیگر مانند هفته‌های آغازین خود را به جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره برسانند و جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

سابقه تقابل اورتون با شیاطین سرخ نشان می‌دهد شاگردان "کارلتو" کار بسیار سختی برابر میزبان خود دارند. منچستریونایتد در ۲۷ بازی خانگی در لیگ برابر اورتون فقط یک بار شکست خورده و ۲۰ بار این تیم را شکست داده است. آخرین پیروزی اورتون در اولدترافورد به فصل ۱۴-۲۰۱۳ و با هدایت دیوید مویس برمی‌گردد.

تنها پیروزی اورتون در ۱۱ بازی گذشته خود برابر منچستریونایتد برد ۴-صفر در گودیسون پارک در آوریل سال ۲۰۱۹ با هدایت مارکو سیلوا بود.

منچستریونایتد که در شروع این فصل در خانه عملکرد ضعیفی داشت و در ۶ بازی اول در اولدترافورد نتوانست به پیروزی برسد، نه تنها این نقیصه را بر طرف کرده بلکه آن را به نقطه قوت خود تبدیل کرده است به طوری که این تیم در ۷ بازی خانگی اخیر در ۵ بازی به پیروزی دست یافته، ۲۰ گل زده و فقط پنج گل دریافت کرده است.

اورتون در هفته‌های اخیر در دیدار‌های خارج از خانه موفق ظاهر شده و در این بازی‌ها ۷ پیروزی کسب کرده است. حالا تافی‌ها (لقب اورتون) در این بازی به دنبال آن هستند که برای اولین بار از سال ۱۹۷۰ در پنج بازی پیاپی خارج از خانه به پیروزی دست پیدا کنند.

در این فصل فقط منچستریونایتد و لسترسیتی با ۸ پیروزی در دیدار‌های خارج از خانه، از این نظر بهتر از اورتون بوده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار