لاوروف: واکنش غربی‌ها به دادگاه ناوالنی از حد خود خارج شده است

وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن مواضع کشور‌های غربی در قبال الکسی ناوالنی، گفت واکنش‌ها به دادگاه ناوالنی از حد خود خارج شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، اعلام کرد مواضع کشور‌های اروپایی در قبال الکسی ناوالنی از حد خود خارج شده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: پوشش خبری وقایع اخیر روسیه از سوی کشورهای غربی و نه فقط درمورد مسئله الکسی ناوالنی، به شکل انتخابی و یک‌طرفه انجام گرفت. رفتار هیجانی که در ابراز نگرانی از دادگاه ناوالنی شاهد بودیم، از حد خود خارج شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شامگاه (۱۴ بهمن‌ماه) سه‌شنبه آزادی فوری الکسی ناوالنی، مخالف دولت کرملین و پایان تظاهرات مخالفان دولت روسیه را خواستار شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه، اقدامات روسیه در پرونده الکسی ناوالنی را نگران کننده خواند.

لاوروف با یادآوری اینکه در کشور‌هایی مثل آلمان، فرانسه و آمریکا معترضانی که برای تظاهرات در خیابان‌ها حاضر می‌شوند یا در نظم حمل‌ونقل عمومی ایجاد اخلال کنند، جریمه یا زندانی می‌شوند، گفت: هنگامی که پای مشارکت در تظاهرات غیرقانونی در میان باشد، مأموران پلیس آن‌ها بسیار خشن‌تر از مأموران اجرای قانون ما، با آن‌ها برخورد می‌کنند!


بیشتر بخوانید:


لاوروف با اشاره به اقدامی نمادین از سوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: امروز ویدئویی به نماینده ارشد بروکسل در امور خارجه، جوزپ بورل فرستادم که قرار است روز جمعه به مسکو بیاید.

وی افزود: او (بورل) می‌تواند به‌جای ادعا‌های شرکای غربی، با دیدگاه ما درباره حقایق معین در هر دو طرف آشنا شود. در فرهنگ سیاسی و دیپلماتیک ما جایی برای لفاظی‌های بی‌ادبانه وجود ندارد. ما مردمانی مودب هستیم و اجرای عدالت را از طریق شیوه‌های متمدنانه و مودبانه پیش می‌گیریم.

نخستین جلسه محاکمه «الکسی ناوالنی»، منتقد غربگرای کرملین، امروز سه‌شنبه در دادگاه عمومی مسکو برگزار شد.

دادگاه مسکو بعد از بررسی اتهامات ناوالنی، وی را به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط و جرایم امنیتی به ۳.۵ سال حبس محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار