رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا مطرح کرد؛

لزوم آموزش والدین به کودکان برای پیشگیری از افشای اطلاعات خانوادگی

سرهنگ رجبی گفت: والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش بدهند.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حفظ حریم خصوصی و ایمنی فرزندان ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی است.

وی افزود: در همین رابطه همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی باشد، لذا والدین عزیز باید اطلاعات سایبری خود را افزایش و نحوه استفاده از ابزار‌های هوشمند را فراگرفته و بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود نظارت داشته باشند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: در خصوص تسهیل در نظارت بر فعالیت کودکانتان از اپلیکیشن‌های مسدودکننده و کنترلی استفاده کنید، نرم‌افزار‌هایی وجود دارند که می‌تواند برخی کلید واژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت را محدود کنند و یا می‌توانید فعالیت کودک خود را رصد کنید.

وی افزود: برای دانلود برنامه‌های ارتباطی با معلم یا اساتید حتماً از منابع معتبر استفاده کنید، همچنین به کودکانتان آموزش دهید تا هرگز نام، آدرس، رمز عبور، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را از سوءاستفاده مجرمان سایبری حفظ کنند.


بیشتر بخوانید

اپلیکیشن شاد برای همه دانش آموزان رایگان است

برای ارتقاء سطح امنیتی ایمیل‌هایمان چه اقدامی کنیم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار