کاخ سفید درباره بازداشت رئیس حزب حاکم میانمار هشدار داد

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با محکوم کردن بازداشت‌های اخیر در میانمار اعلام کرد آمریکا مخالف هرگونه تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات پارلمانی در میانمار است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سخنگوی کاخ سفید نسبت به اقدام ارتش میانمار علیه حزب حاکم و بازداشت آنگ سان سوچی هشدار داد.

جن ساکی در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا نسبت به تحولات اخیر در میانمار که به بازداشت رئیس حزب حاکم این کشور انجامیده، هشدار می‌دهد. واشنگتن مخالف هر گونه اقدامی برای تغییر نتیجه انتخابات اخیر و یا مانع تراشی در مسیر انتقال دموکراتیک در میانمار است.

سخنگوی کاخ سفید یادآور شد رئیس جمهور آمریکا در جریان تحولات تازه در میانمار قرار گرفته است. پیش از این نیز آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از مقامات نظامی میانمار خواست که آنگ سان سوچی، رهبر حزب اتحاد ملی دموکراسی و سایر افراد بازداشت شده در حملات شبانه این کشور را آزاد کنند.

«آنگ سان سوچی»، رهبر حزب و مشاور دولت (معادل نخست وزیر) به همراه «وین مینت»، رئیس جمهوری و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشور واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح امروز به وقت محلی بازداشت شدند.

پارلمان جدید میانمار بنا بود امروز برای نخستین بار از زمان برگزاری انتخابات سراسری در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تشکیل جلسه دهد، انتخاباتی که با پیروزی چشمگیر حزب سوچی در برابر یک حزب طرفدار ارتش و طرح ادعای تقلب در آرا از سوی ارتش همراه بود. با این حال، کمیسیون انتخابات این کشور ادعای تقلب را رد و خاطر نشان کرد که هیچ گونه اشتباه بزرگی روی نداده که بر اعتبار آرای انتخابات تاثیر بگذارد.

پس از تشدید تنش‌ها میان دولت و ارتش پر نفوذ میانمار طی روز‌های اخیر، ارتش که طبق قانون اساسی این کشور، یک چهارم کرسی‌های پارلمان و کنترل سه وزارتخانه اصلی در دولت سوچی را در اختیار دارد، بامداد دوشنبه دست به کودتای نظامی علیه حزب حاکم زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کاخ سفید درباره بازداشت رئیس حزب حاکم میانمار هشدار داد
اوه اوه کاسه داغتر از آش (آمریکا) دوباره پیداش شد و هشدار داد
آخرین اخبار