سازمان جهانی بهداشت نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

طبق تایید کمیته نوبل نروژ، سازمان جهانی بهداشت برای تلاش به منظور توزیع عادلانه واکسن کرونا، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت، الکسی ناوالنی، مخالف روس و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست از جمله نامزد‌های دریافت جایزه صلح نوبل امسال هستند که قانونگذاران نروژی که سابقه انتخاب برنده را دارند، از آن‌ها حمایت می‌کنند.

هزاران نفر از اعضای پارلمان‌های سراسر جهان گرفته تا برندگان قبلی، واجد شرایط پیشنهاد نامزد‌ها هستند. نامزدی‌هایی که روز یکشنبه به پایان می‌رسند، به معنی تایید کمیته نوبل نیست.

هنریک اردال، مدیر انستیتوی تحقیقات صلح اسلو گفت از سال ۲۰۱۴ به استثنای سال ۲۰۱۹، قانون‌گذاران نروژی برنده نهایی را معرفی می‌کنند. 

کمیته نوبل نروژ که تصمیم می‌گیرد چه کسی این جایزه را به دست آورد، در مورد نامزد‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از قانونگذاران نروژی، نامزد‌های معرفی شده شامل تونبرگ، ناوالنی، WHO و برنامه COVAX آن برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌های کرونا برای کشور‌های فقیر هستند.

از تونبرگ به عنوان یکی از سخنگویان برجسته در مبارزه با بحران آب و هوا یاد شده است. ناوالنی نیز از سوی اولا الوستوئن، وزیر سابق نروژی انتخاب شده است.

دیگر نامزد‌ها شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ناتو و آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) هستند. برنده در ماه اکتبر ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار