رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تجمع در محیط‌ های سربسته موجب شیوع کرونا ویروس می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تجمع در محیط‌ های سربسته موجب افزایش نگرانی‌ها از پیک مجدد بیماری کرونا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آنچه در حال حاضر موجب افزایش نگرانی‌ها از پیک مجدد بیماری کرونا می‌شود عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های سربسته و تجمعی است.

او با بیان اینکه بار ویروس به حدی رسیده است که با رصد دقیق، برخی بازگشایی‌ها قابل انجام است افزود: هرگونه بازگشایی باید هوشمندانه و به صورت پلکانی باشد تا از افزایش مجدد شیوع بیماری پیشگیری شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به بروز ویروس جهش یافته در برخی از کشور‌های اروپایی بویژه انگلیس و افزایش درگیری جوانان توسط این ویروس اضافه کرد: تفاوت ویروس شایع کنونی با ویروس جهش یافته، قدرت بالای سرایت ویروس جدید است.

او ادامه داد: آنچه بعنوان خطر و تهدیدی جدی محسوب می‌شود کم علامت بودن بیماری در جوانترها، نوجوانان و کودکان و رعایت کمتر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی این گروه‌های سنی و احتمال سرایت بیماری به سایرین با گردش این افراد در جامعه است.

شیرانی افزایش شیوع بیماری کرونا در کودکان، نوجوانان و جوانان را پیش درآمد موج جدید بیماری کرونا دانست.

او گفت: تاکنون افزایش محسوسی در تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بین کودکان، نوجوانان و جوانان استان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار