واشنگتن: پروژه نورد استریم ۲ برای اروپا منفعت ندارد

دولت جدید آمریکا می‌گوید پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ میان روسیه و آلمان برای اروپا منفعتی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد پروژه نورد استریم ۲ برای اروپا بد است و منفعت ندارد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در گزارش روزانه خود در این باره گفت: «دولت جدید آمریکا مفاد پروژه نورد استریم که دولت قبلی تنظیم کرده را بررسی خواهد کرد، اما به اعتقاد دولت بایدن این پروژه اصلا به نفع اروپایی‌ها نیست.»

این مقام ارشد کاخ سفید سپس افزود: «ما می‌دانیم دولت قبلی محدودیت‌هایی علیه این پروژه وضع کرده و ما آنها را به دقت بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین بایدن مشتاق رایزنی‌های جدید با مقامات اروپایی درباره این مسئله است.»

ماه گذشته «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، اعلام کرده بود که برلین می‌خواهد به محض آغاز به کار دولت جو بایدن با آن‌ها درباره پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ مذاکره کند.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد برلین قصد دارد پس از مراسم تحلیف جو بایدن در ۲۰ ژانویه با او وارد مذاکره شود.

البته پیشتر ماس گفته بود برلین سیاست‌هایش در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را که با مشارکت شرکت دولتی انرژی گاز پروم روسیه انجام می‌شود، با وجود اقدامات دولت آمریکا، تغییر نخواهد داد.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار