اختصاص اعتبار برای جمع آوری سنبل آبی و احیای تالاب انزلی

برای جمع آوری سنبل آبی و احیای تالاب انزلی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدعلی محمدی  ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان صومعه سرا ، گفت: امسال ۱۸میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب  انزلی و جمع آوری سنبل آبی اختصاص یافته است.

او : سازمان برنامه و بودجه هم امسال برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه پیام نور صومعه سرا ۸میلیارد تومان اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی برنامه پیشنهادی خود را برای سال۱۴۰۰ و برنامه ریزی در استان ارائه دهند تا بر اساس اعتبارات سال آینده برنامه ریزی درست انجام شود.

سیدکاظم دلخوش ، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی هم از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه‌سرا با ۱۰۳میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بزرگ امسال ۲۵میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

او  افزود: طرح آب رسانی به مخزن ۵ هزار مترمکعبی شهر صومعه سرا و آبرسانی به شهر‌های گوراب زرمیخ و تولمشهر با ۵۰میلیارد تومان اعتبار از باغبانان فومن در دست اجراست که به زودی به پایان می‌رسد و شهروندان صومعه سرا، گوراب زرمیخ و تولمشهر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شود.

سیدجلال سیدمحمدی ، فرماندار صومعه‌سرا نیز گفت:  امسال ۳۶میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۱۵۸طرح عمرانی اختصاص یافته که اولویت اجرا با طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام است.

او  خواستار ساخت اسکله مسافربری در روستا‌های حاشیه تالاب صومعه‌سرا شد و افزود: این اسکله ضمن توسعه گردشگری تالاب و ارتباط آبی با بندرانزلی، موجب رونق اقتصاد روستایی در حاشیه تالاب صومعه سرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.