آغاز راهپیمایی مردمی در روز جهانی توقف جنگ علیه یمن

راهیپمایی گسترده مردم یمن در اعتراض به محاصره و دشمنی واشنگتن و متجاوزان علیه این کشور و جنایت‌های متعدد آنان، در شهر صعده آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، راهیپمایی گسترده مردم یمن در اعتراض به محاصره و دشمنی آمریکا و جنایت‌هایی که در جنگ در علیه یمن مرتکب شده‌اند در سراسر این کشور در دو نوبت صبح و عصر در ۱۴ استان برگزار می‌شود.

مردم یمن در استان صعده هم اکنون به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی گسترده خود را آغاز کردند.

این راهپیمایی‌ها در روز جهانی جنگ علیه یمن در حالی برگزار می‌شود که ۲۶۰ سازمان حقوقی و انسان دوستانه در سراسر جهان از جمله آمریکا، انگلیس، سوئیس و... خواستار توقف جنگ علیه یمن هستند.

گفته شده کشور‌های متعدد در سراسر جهان کمپینی بزرگ و بی سابقه خواهند داشت و با انتشار فیلم و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به حمایت از مردم مظلوم بپردازند.

تصاویر اولیه از آغاز راهپیمایی گسترده مردم یمن در شهر «صعده» در روز جهانی توقف جنگ علیه یمن و با عنوان « دشمنی ومحاصره آمریکایی جنایتی تروریستی است» نشان دهنده حضور مردم برای بیان خواسته خود یعنی توقف جنگ است.

البخیتی: آمریکا سازنده تروریسم است

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی انصارالله یمن و استاندار صعده در این راهپیمایی سخنرانی و از حضور گسترده مردم در اعتراض به جنگ علیه یمن تقدیر کرد.

او گفت: آمریکا سازنده تروریسم است و مسئولیت جنایت‌ها و خونریزی‌ها در یمن، عراق و فلسطین است. آمریکا مسئول محاصره و جنگ گرسنگی در یمن است و کشور‌های متخاصم تنها ابزار اجرای مقاصد واشنگتن هستند.

البخیتی تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا را با هدف ترساندن مردم یمن عنوان کرد و افزود: مردم یمن به حضور گسترده و فعال در میدان‌های دیگری با جان و مال خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار