درخواست یونان از ترکیه برای مذاکره بر سر موضوعات مورد مناقشه

وزیر امور خارجه یونان از ترکیه خواست تا در مورد مذاکره بر سر موضوعات مورد مناقشه بین دو کشور با رویکردی موثر وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه یونان خواستار رویکردی مثبت از جانب ترکیه برای آغاز مذاکرات در هفته آینده برای حل‌وفصل مناقشات درخصوص بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز در شرق مدیترانه شد.

دندیاس، وزیر امور خارجه یونان اعلام کرد: مذاکرات اکتشافی که در مارس ۲۰۱۶ متوقف شد، درواقع مذاکره نبودند، بلکه هدف آن‌ها کشف این بود که آیا فقط یک مسئله خاص همگرایی کافی برای مذاکرات احتمالی در آینده وجود دارد یا خیر.

وی افزود: دو طرف هنوز نتوانستند به توافقی در این زمینه برسند. در حالی که آتن فقط می‌خواهد به تعیین مرز‌های مناطق دریایی در اژه و شرق مدیترانه بپردازد، آنکارا اما خواستار حل همه مسائل از جمله فضای هوایی و وضعیت برخی از جزایر یونان در اژه است.

دندیاس اضافه کرد: در مذاکرات اکتشافی هیچ بحثی درباره موضوعی که با حاکمیت ملی ارتباط داشته باشد از جمله غیرمسلح سازی جزایر وجود نخواهد داشت.

گفت‌وگو‌های اولیه برای حل‌وفصل اختلافات در شرق مدیترانه در سال ۲۰۱۶ برگزار شد. سران کشور‌های اتحادیه اروپا در نشست بروکسل در ماه دسامبر تصمیم گرفتند اقدامات غیرقانونی و تهاجمی ترکیه در مدیترانه علیه یونان و قبرس را مجازات کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار