رئیس قوه قضاییه:

اجرای سند تحول قضایی نیازمند حرکت جهادی است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: در اجرای سند تحول قضایی نیازمند حرکت جدی جهادی در زیر مجموعه دستگاه قضا هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس قوه قضاییه در نشست با قضات استان سمنان گفت: نگه داشتن پرونده شکایت چه در مرحله تشکیل، گزارش و اعلام و چه در واحد قضایی و چه در واحد نظارتی حتی برای یک روز مجاز نیست و رسیدگی باید بلافاصله بعد از وصول در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: کمبود نیروی انسانی و قضات دلیلی بر تاخیر رسیدگی به کار مردم نیست، چون مردم در همین وضعیت فعلی به دلیل مشکلات معیشتی و کرونا در رفت و آمد‌های مکرر به دستگاه قضایی و زیر مجموعه مشکلات زیادی دارند و باید در این زمینه گره گشایی شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: نظارت در دستگاه‌های نظیر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نهادینه شده است، اما نظارت گریزی، نیمی از مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود و نظارت دائمی، یکی از پنج وظایف اصلی مدیران زیرمجموعه دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه مسیر استکبار برای کاهش اعتماد مردم است گفت: هر جا که استکبار حس کند حساسیت مردم و مسئولان نسبت به یک موضوع کم شده از آن طریق ضربه می‌زند.

او اضافه کرد: در طول تاریخ نیز هر جا حساسیت مسلمانان نسبت به مساله‌ای کم شد استکبار نیز از همان جا وارد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ظلم بزرگ و کوچک نداریم، کوچکترین رشوه در یک اداره یا مجموعه اگر حساسیت نداشته باشیم رواج می‌یابد و به رشوه بزرگ تبدیل می‌شود.

رئیس قوه قضاییه  تاکید کرد: هیچ کجا، فساد و توسعه آن حتی کم هم پذیرفته نیست و کم کاری، کم آن هم زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان اینکه مجموعه اداری سالم با کارکنانی که احساس مسئولیت داشته باشند باعث کارآمدی و رفع مشکلات مردم می‌شود گفت: همه نسبت به مسائل و مشکلات مردم مسئولیم و نگاه " به من چه " در بین همه کارکنان و زیر مجموعه‌های دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید حذف شود، چون نگاه دینی، اعتقادی و رویکرد کلی نظام و امام (ره) و رهبری بر این موضوع استوار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار