باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مدلینگ گرایی؛ باتلاقی مدرن در نزدیکی جوانان/ ژست بگیرید تا کسب درآمد کنید!

این روز‌ها افراد زیادی با داشتن یک اکانت در اینستاگرام، سعی می‌کنند در صنعت مد کشور تحولی ایجاد کنند، تحولی که مسیرش اشتباه است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها با وجود شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و... جوانان زیادی در آن به دلایل مختلفی از جمله تفریح یا کسب در آمد جولان می‌دهند، اما در کنار این موارد شغل جدید و پردرآمدی در فضای مجازی نقش پررنگی گرفته، شغلی که شعارش ژست گرفتن است، هرچه ژست زیباتر، درآمد هم بیشتر!

فکر نکنید کار سختی هم هست، خیر! کافیست یک اکانت در اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید خانه مد را در فضای مجازی راه اندازی کنید البته این روزها افراد زیادی در فضای مجازی بیشتر برای جذب فالوور اما به دلیل کسب درآمد زیاد به این کار روی می‌آورند،  افرادی که با تبلیغات شال، روسری، مانتو و... فکر می‌کنند در حال تحول صنعت مد در کشور هستند، اما متاسفانه راه درستی را انتخاب نکرده‌اند.

مدلینگ گرایی؛ باتلاقی مدرن در نزدیکی جوانان/ ژست بگیرید تا کسب درآمد کنید!

نکته جالب اینجاست که صاحب همان صفحه بسیار معمولی که تا چند روز قبل فردی ناشناخته بود، اما حالا تنها با داشتن یک دوربین عکاسی و بارگذاری عکس‌هایی با ژست‌های متفاوت تبدیل به شهروندی پرمخاطب و حتی محبوب در فضای مجازی شده‌ است، با گذشت زمان متاسفانه این فرد احترام زیادی پیدا می‌کند و مخاطبان خواهان برقراری ارتباط با او هستند و می‌خواهند درباره نوع پوشش و خرید لباس از او مشاوره بگیرند.

در بسیاری از موارد دیده شده که این افراد به دلیل شهرت بیش از حدی که در فضای مجازی پیدا کرده‌اند، اقدام به برگزاری دورهمی یا به گفته خودشان میتینگ می‌کنند تا طرفداران و دنبال کنندگان خودشان را از نزدیک ببینند، بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که مدلینگ‌های مجازی همیشه با مخاطب روراست نیستند، گاهی این موضوع آنقدر آرام و غیرقابل محسوس رخ می‌دهد که مخاطب متوجه آن نمی‌شود فقط می‌داند به سبک زندگی آن شخص علاقمند شده‌ است، حسرتش را می‌خورد و در تلاش است که این سبک زندگی را وارد زندگی خودش کند.

مدلینگ گرایی؛ باتلاقی مدرن در نزدیکی جوانان/ ژست بگیرید تا کسب درآمد کنید!

مدل شدن ارتباطی با هویت، نوع پوشش، سن و... ندارد و شما با هر نوع پوششی می‌توانید وارد این بازار کاری شوید، همچنین اخیرا دیده شده که بسیاری از افراد با پوشش کامل و اسلامی مدلینگ شده‌اند، همچنین تب مدل شدن، تحت تاثیر جو نمایشی اینستاگرام بین دختران و زنان محجبه بالا گرفته است، مدل حجاب بودن ارزنده شده و یک کلاس اجتماعی به حساب می‌آید و روز به روز به تعداد بلاگرها و اینفلوئنسرهای حجاب اضافه می‌شود، اعظم آهنگر سله‌بنی، محقق و مدیر گروه مطالعات شهری و منطقه‌ای مؤسسة مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران معتقد است که موفقیت را در اندام و پول دیدن بسیار بد است و باعث آسیب‌های جدی هم از لحاظ دینی هم از لحاظ علمی می‌شود. حتی باعث می‌شود دختران ما به جای اینکه در راستای سلامتی خود ورزش کنند، برای اینکه مدل خوبی باشند و اندامشان را در قالب مدل‌ها شکل دهند به ورزش رو بیاورند. در این صورت اتفاقی رخ می‌دهد که در مدلینگ غرب هم رخ داده است.

وی تاکید کرد: این موضوع باعث می‌شود دختران ما پوشش را براساس راحتی خودشان انتخاب نکنند بلکه براساس چیزی که جامعه و مد برای آن‌ها تعیین می‌کند، انتخاب کنند. این‌ها از آثار سویی است که مدلینگ می‌رساند، همچنین این مدل‌ها و اینفلوئنسرها با توجه به شهرتی که دارند به الگوی دختران جوان و نوجوان تبدیل شده‌اند و در حال تغییر ذائقه آن‌ها در امر حجاب و حیا هستند! ولی این تغییر ذائقه به همین‌جا ختم نمی‌شود.

مدلینگ گرایی؛ باتلاقی مدرن در نزدیکی جوانان/ ژست بگیرید تا کسب درآمد کنید!

در این راستا سهند خانکشی پور،جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: بدون تردید یکی از نقاط حائز اهمیت مورد توجه دشمن برای پیاده سازی اهداف شوم ضد فرهنگی خویش، بازارهای فروش البسه است و هجمه تبلیغاتی دشمن و ترویج و تبلیغ مدل هایی خاص از لباس و پوشش توسط مدلینگ‌ها یا چهره‌های هنری و ورزشی مشهور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تاکید کرد: می‌طلبد طراحان لباس در کشور ما نیز با لحاظ کردن نبوغ و ظرافت خاص به خود طرح‌هایی شیک، به روز و زیبا ارائه و تولید کنند که از جذابیت لازم در میان قشر جوان این کشور برخوردار باشد.

البته طبق آمار اخیر، بین ۵.۵ تا ۲۲ میلیون دلار، حقوق ۱۰ مدل برتر جهان و رقمی وسوسه انگیز است، شغلی که بدون داشتن سرمایه اولیه به سود سرشار برسد، هرکسی را اغوا می‌کند، همچنین در ایران درآمد روزانه مدل‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون متغیر و درآمد ماهیانه‌شان از ۲ تا ۴۰ میلیون تومان در نوسان است.

مدلینگ گرایی؛ باتلاقی مدرن در نزدیکی جوانان/ ژست بگیرید تا کسب درآمد کنید!

با این حال به نظر می‌رسد که باید فکری کرد، فکری که تازه باشد و نتیجه موثری به دنبال خودش داشته باشد، زیرا روز به روز بر تعداد مدلینگ‌ها افزوده می‌شود و بازار کارش‌شان داغ داغ است، البته امیدواریم که این تب و تاب موجب پشیمانی نشود که عواقب آن شاید قابل جبران نباشد.

همچنین گفتنی است در حالی که معضل مدلینگ‌های مجازی این روزها امنیت جامعه را به خطر انداخته و کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی و نیروی انتظامی به جوانان در این مورد هشدارهای لازم را داده‌اند حال باید بیش از پیش بر فعالیت این افراد در شبکه های اجتماعی نظارت داشت و در مقابل ترویج این شغل ایستاد، قبل از آن که دیر شود...


بیشتر بخوانید

گزارش از نوشین نثاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تن آدمي شريف است به جان آدميت
نه همه لباس زيباست نشان آدميت
ملت به جاي ور رفتن زيادي به ظاهرشون فشار اصلي رو زيبا كردن باطنشون بذارن يعني قدرت فداكاري رو تو خودشون به حد اعلاي ممكن خودش برسونن
Germany
ناشناس
۰۳:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
باید توی هر کاری نظارت و قانون داشت
مثلا قدیم که ما می ترسیدیم فیلم ویدئویی ببینیم یا هر چیز دیگه
یا تلگرام که الان بچه ده سال با فیلتر شکن وارد میشه !
حکومت اسلامی باید با سیاست جلو بره
پر درآمد ترین شغل توی دنیا مدلینگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
توی اینستاگرام پره . یعنی حالم به هم می خورد هر وقت میرفتم توش عکس های غیراخلاقی میومد برام . یعنی فکرشو کنید هر خانمی بخواد عکسشو تو اینستاگرام بزاره ، بعد ازدواج شوهرش ببینه عکس زنش داره دست به دست میشه ، فکر کنید اون مرد چه حالی پیدا می کنه . واقعا جامعه داره به کدوم سمت میره . معلوم نیست هر یدونه عکسی که طرف میزاره چندصدتا ادم اون رو میبینن ، مراعات کنید لطفا . شما نسبت به صداتون ، چهرتون باید مسئولیت پذیر باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
بیایید و جلوی مدلینگ رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
در این غوغای بیکاری ایا طرف چاره دیگه داره ؟
امیدوارم همه بیکاران کار شرافتمندانه ای داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
کار که نباشه هر کی یه جوری میره دنبال نون..به جای حرف مفت فکر کار باش برا جوونا
Turkey
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
شکر خداوند کشور اسلامی داریم ولی به جوانها زیاد سخت نگیرید و کسانی که دوست دارند جوانی کنند و مقداری اهل جلب توجه هستن که بیشتر تمام جوانهای دنیا همینطور هستند باید انها را درک کرد و اجازه داد کم کم شخصیت ملایم تر پیدا کنند و از اسلام بی زار نشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
شما شغل ایجاد کنید طرف تو وزارت خونه 70 سالشه با ویلچر جابه جا میشه خوب بسه برو خونه بازنشتش کنید ما هارو استخدام کنید تا نریم سمت شغل های باتلاقی !!!!
میگن از جوانا کمک بگیرید والا ما هرچی مسول دیدیم بالای 60 سالشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
چشم ها را باید شست
جور دیـگر بایـد دیـد
خواهش میکنم زود قضاوت نکنید .
هر شغلی را بد نام نکنید . فقط باید سازماندهی کرد .
چه بسا همان لباسی که مدلینگ تبلیغ میکند ممکن است همسر یا دختر یا خواهر و یا پسر و برادر شما برود همان را بخرد و بپوشد . ایا به خانواده خود هم به دید مدلینگ نگاه میکنید و همان حرفهایی که به مدلینگ میزنید به خانواده خود هم میزنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
باید مسئولین ذی ربط کاری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
صنعت مدلینگ یعنی استفاده ابزاری از اعضای بدن خانمها جهت بهتر نشان دادن لباس و غیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
مدلینگ در واقع نوعی تن فروشیه . حالا بماند کسی که میخواد مدل بشه ، قبلش باید به چه چیزایی تن بده .!
Lithuania
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
باتلاق؟ شغلیه که همه دنیا قبولش دارن. دزدی که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
پس مخالفان این صنعت از خارج از این دنیا أعلام نظر میکنند ؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
مدل و مدلینگ و عکاس حرفه ای مدل می خواهید نا محسوس بیایید باغ گیاه شناسی تهران درضمن برای کسب رضایت ومشتری و بالا بردن آمار مراجعه کننده دستور دادند با پوشش ظاهری برخورد نشود به همین راحتی هرکس هرکاری دوست داد بکند فقط قبلش هزینه به مسول باغ بپردازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
بزرگواران تو این مملکت این همه تحصیل کرده بیگار وجود دارد.
بفرمایید شما کار بدید به جوانان تا در باتلاق فرو نرن
فقط بلد هستید شعار الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
میگما از نظر شما مردم باید بمیرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
بر فرض محال هم کارشون اشتباه باشه شما که کار بلد هستین یک جایگزین مناسب پیشنهاد بدین که جوان ها مسیر اشتباه نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
خب مگه مشکلش چیه!!! ت این کشور هر کسی از ار راهی کسب درآمد کنه تا از گرسنگی نمیره سودش برده. جوری حرف میزنن که انگار اقتصاد کشورشان گل و بلبل هستش و مردم هیچ دغدغه مالی ندارن و همه در یک آرامش نسبی اقتصادی زندگی میکنن و همین کار مدلینگ شده اشتباه و به مذاق دوستان خوش نیامده!!! کجای کاری عامو وقتی پراید ۱۰ تومنی شده ۱۰۰ میلیون یه نگاهی به قیمت اجناس کردین که هر ماه داره میره بالا یعنی فاتحه اقتصاد اون کشور خونده هس پس مردم از هر راهی میتونن کسب درآمد کنه. و شما هم دوستان این نظراتتون بذارید وقتی مردم دغدغه اقتصاد و معیشت نداشتن اون موقع نظر کارشناسی بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
الان تو شبکه های اجتماعی پراز بمونیم و این چیزا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
از هم وطن های عزیزم وبااصیل خودم میخوام درسته دنیای رنگارنگ شده و همه چیز شده چشم هم چشمی وفضای مجازی هم تبلیغ این دنیا رو داره ، از خدا بهترین لباس(که در جایگاه یه زن ومرد اصیل ایرانی بپوشید ) وماشین وخونه رو هرچیز لاکچری باشه نصیبتان شه ولی هیچ وقت اصیل بودن خودتو فراموش نکن یعنی خودتو نباز
اصالت احساس کودکانه نیست/تجربه ای ست زسالها احساس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من اینکار شخصیت آدمو پایین میاره...یه آقا یا خانوم وسیله ای میشن برای اینکه یه جنس و کالای بنجول فروش بره...این یعنی استفاده ی ابزاری از یه آدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
خوب کار تولید کن تا ملت مجبور...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
یعنی بخاطر پول تن به هر کاری بدن؟؟؟؟؟؟
ابنا اکثرشون بی پول نیستن از شکم سیریه اتفاقا
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
مشکل اینجاکه همه چی دارن پولم دارن مامردابایدجون بکنیم آخرش دولت اززنان حمایت میکنه
Lithuania
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
چه هر کاری؟ کجاش مشکل داره؟ عنایت بفرما بگو که ما هم بفهمیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
وقتی نه نظارتی هست و نه قصد کنترل و برنامه ای بد تر از خواهد شد. مشکلات اقتصادی و روند رو به رشد فرهنگ غربی در کشور باید منتظر مسائل بد تر از این باشیم در تما حوزه ها نفوذ همین است و چند لایه است و جنگ فرهنگی و تبلیغاتی غرب به مراتب از جنگ سخت بد تر است ولی چرا بعضیها با موقعیت پستی وجایگاهی که دارند به این اشکاری و سرپیچی از شرح وظایف در کشور به این جنگ نا برابر کمک میکنند جای سئوال داردو البته انشا ا... به لطف خدا ایران همیشه سربلند از این ازمایش به لطف دلسوزان و متدینین و رهنمودهای رهبری پیروز خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام ،

آیا مجبور هستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
مجبورنیستن مرزدارن
آخرین اخبار