هدف گرفته شدن دوباره کاروان های ائتلاف بین المللی در بغداد

رسانه‌های خبری از هدف گرفته شدن دو کاروان لجستیک وابسته به ائتلاف بین المللی در بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود از هدف گرفته شدن دوباره دو کاروان لجستیک وابسته به ائتلاف بین المللی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد: یک کاروان لجستیک وابسته به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در شهر سماوه هدف گرفته شد. همچنین بنا بر گزارش این شبکه، یک کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی در ناصریه هدف حمله قرار گرفت.

هفته گذشته نیز رسانه های خبری از از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک متعلق به ارتش آمریکا در استان حله عراق خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، کاروان تدارکاتی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی هفته گذشته نیز در استان حله مورد هدف انفجار بمب کنارجاده‌ای قرار گرفت. این چندمین بار طی یک ماه گذشته است که کاروان نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار می‌گیرد. سال گذشته و پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق مصوبه خروج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

 با این حال، نظامیان بیگانه مستقر در عراق بویژه نیرو‌های آمریکایی هنوز خاک عراق را به طور کامل ترک نکرده اند.

با وجود فشار‌ها بر نظامیان خارجی برای ترک عراق، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به ۲۵۰۰ نفر رسیده است. «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا که قرار است از روز چهارشنبه در کاخ سفید مستقر شود، بر ماندن شمار اندکی از نظامیان این کشور برای اطمینان از عدم حمله القاعده یا سایر گروه‌های تروریستی به آمریکا تاکید دارد. او اکنون با سوالاتی زیاد از جمله چگونگی کاهش نظامیان خارجی روبروست و تاکنون سیاست دولت آینده آمریکا در خصوص این مسائل مشخص نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار