مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی در کرمان

مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی امروز در مدرسه علمیه صالحیه کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا موسوی نسب، رییس کمیته اخلاق موسسه امام خمینی (ره) و از شاگردان و یاران علامه مصباح یزدی در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی که امروز در مدرسه علمیه صالحیه کرمان برگزار شد، با بیان خاطراتی از علامه مصباح یزدی گفت: نقش مهم مربی گری و فعالیت‌ها و شیوه تربیتی نوآورانه آیت الله مصباح در حوزه اخلاق بی نظیر بود.

او افزود: یکی از مباحث مهم تحقیقی آیت الله مصباح یزدی، موضوع مهم اخلاق بود و ایشان اخلاق را مجموعه صفات و رفتار‌هایی می‌دانست که در مسیر کمال نفس انسان اثرگذار است.

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به کتاب "اخلاق در قرآن" آیت الله مصباح و جایگاه این کتاب در بین کتاب‌های اخلاقی تصریح کرد: این کتاب از شاهکار‌های علامه بود.

او گفت: آیت الله مصباح یکی از بحث‌های اخلاقی را خودشناسی می‌دانست و خودسازی و خداشناسی دو بحث ناب علامه مصباح بود.

رییس کمیته اخلاق موسسه امام خمینی (ره) یکی از دغدغه آیت الله مصباح را راه اندازی درس اخلاق در حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی هم آیت الله مصباح را عالمی که سنگربان اعتقادات و مرزبان دین بود، توصیف کرد.

او افزود: بالاترین جایگاه یک روحانی، تولید فکر و اندیشه و انتقال آن به خانه‌ها است و آیت الله مصباح، یکی از کم نظیرترین افرادی است که در تولید فکر و اندیشه به منزله منبع انرژی و نیروگاه مولد روشنایی عمل کرد که این روشنایی را حتی به کشور‌های دیگر هم رساند.

او تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ تالیف از آیت الله مصباح در دسترس مردم است و او واسطه رساندن نامه‌ها و دستورالعمل‌های آیت الله بهجت به مقام معظم رهبری بود که طی سه مرحله آیت الله بهجت برای مقام معظم رهبری نامه‌هایی فرستاد که یک نسخه از آنان نزد آیت الله مصباح باقی ماند و هیچ کس از محتوای آن اطلاع ندارد.

آیت الله احمد شیخ بهایی، رئیس جامعه روحانیون کرمان و استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه هم در این مراسم به بیان خاطراتی از علامه مصباح یزدی پرداخت و گفت: باید در مسیر انسان سازی، خودسازی انسان‌ها و آشنا کردن با مسیر خدا تلاش کرد.

او افزود: هر قدر در ترویج معارف انقلاب و اسلام کوتاهی کنیم، در حقیقت ظلمی است که به جامعه بشری وارد می‌شود.

دراین مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مسئولان نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه، طلاب و جامعه روحانیون استان کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار