بابایی: شأن قانون انتخابات شوراها نباید با آزمون گرفتن زیر سؤال برود/ قالیباف: وظیفه نظارتی مجلس را بر عهده کسی نگذاریم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌ها به گونه‌ای اصلاح شود که شأنیت و جمهوریت در شهرها و روستاها با آزمون گرفتن زیر سوال نرود.

بابایی: شأن قانون انتخابات شوراها نباید با آزمون گرفتن زیر سؤال برود/ قالیباف:وظیفه نظارتی مجلس را بر عهده کسی نگذاریمبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در صحن علنی امروز مجلس و در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور تذکر داد: چون برخی افراد عملکرد منفی در شوراها داشته‌اند نمی‌توانیم کلیت طرح را زیر سوال ببریم. باید این قانون به گونه‌ای اصلاح شود که شأنیت و جمهوریت در شهرها و روستاها با آزمون و مانند آن زیر سوال نرود.

او ادامه داد: جمهوریت متکی بر آرای مردم است، ما برای انتخابات ریاست جمهوری آزمون نگذاشتیم اما در این طرح برای وشوراها آزمون قرار داده شده است. شوراها کارنامه بدی در مجموع عملکرد خود نداشته‌اند و منشأ خدمات بوده‌اند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به اهمیت این طرح در قانون اساسی بیان کرد: در همین قانون و قانون مصوب مجلس امورات شوراها در زمینه قانون و نظارت بر عهده مجلس است و ما نباید وظیفه نظارتی مجلس را به عهده کسی بگذاریم. بخشی از مشکلات نظام اداری کشور به خاطر تمرکزگرایی است و می توانیم اختیار امور را برای تمرکز زدایی یه شوراهای شهر برگردانیم اما نظارت بر انتخابات و کیفیت عملکردشان باید وجود داشته باشد.

او بیان کرد: برخی گفتند دیوان محاسبات هم بر این موضوع نظارت کند، اما این دیوان به بودجه‌های دولتی باید نظارت کند و قرار دادن آن به عنوان ناظر بر خلاف قانون اساسی است؛ به علاوه نهاد مذکور نهاد عمومی غیر دولتی هم هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار