رحمانی فضلی در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا:

وزارت کشور آثار اجتماعی بیماری کرونا را بررسی می‌کند

وزیر کشور گفت: آثار اجتماعی بیماری کرونا بسیار مهم بوده و مسئولیتش به شورای اجتماعی وزارت کشور داده شده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در تشریح هفتمین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا و در جمع خبرنگاران گفت: دو دستور مهم اعم از ارزیابی گزارش‌های طرح محل محوری حاج قاسم سلیمانی و دیگری مدیریت جامع هوشمند در نشست امروز داشتیم که جزء برنامه‌های ما بود.

او افزود: گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد نشان از توفیق نسبی در اجرای طرح‌های محل محور حاج قاسم سلیمانی در همه استان‌ها و شهرها بود. خوشبختانه در موضوع رتبه بندی شهرها از قرمز و نارنجی عمدتا به زرد و آبی رسیدیم.

وزیر کشور ادامه داد: در موضوع مشاغل، خدمات و فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها گشایشی به وجود آمده، اما این مباحث نباید عادی سازی تلقی شود؛ عدم تجمع بیش از حد، استفاده از ماسک، خود نگهداری و کمک به دیگران باید ادامه یابد؛ مردم از طرح های مذکور اسنقبال خوبی داشتند.

رحمانی فضلی افزود: در این جلسات توصیه شد که همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای این‌ برنامه‌ها ادامه یابد و به کمک مردم مراحل پیشرفته کار را با استفاده از تحلیل‌ها و اولویت‌های سنی، منطقه‌ای و قشری ادامه دهیم.

او با بیان اینکه مبنای اجرای طرح هوشمند شهر و شهرستان است؛ گفت: پس از شهر و شهرستان، محله‌ها و در ادامه خانواده‌ها مبنا قرار می‌گیرند.

وزیر کشور با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: در روزهای آینده ایام مهمی مانند ۲۲ بهمن و دهه فجر را پیش رو داریم که باید سیاست‌های لازم را برای برگزاری آنها اتخاذ کنیم. سپس نوروز را در پیش داریم که تجمع و خرید‌ها شروع می‌شود؛ کمیته‌های ذی‌ربط ملاحظات را برای مناسبت‌ها تصمیم گیری و به قرارگاه و ستاد  ملی مبارزه با کرونا اعلام کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم با تامین واکسن برای گروه‌های اولویت دار بتوانیم در حوزه بهداشت و درمان و مصون سازی به شرایط با ثبات برسیم تا همه مشاغل فعالیت کنند.

او افزود: آثار اجتماعی بیماری کرونا بسیار مهم بوده و مسئولیتش به شورای اجتماعی وزارت کشور داده شده است، آثار روانی این بیماری را هم وزارت بهداشت بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار