ترکیه: به دنبال اصلاح روابط با اروپا هستیم

رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش آماده است روابط خود با بروکسل را در مسیر درستی قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  عرب نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد می‌خواهد روابط خود را با اتحادیه اروپا بهبود بخشد و به حسن نیت بلوک ۲۷ کشور امیدوار است.

اظهارات اردوغان به دنبال یک سال تنش و درگیری ناشی از سیاست قاطعانه ترکیه در شرق مدیترانه و همچنین لیبی و بخش‌هایی از خاورمیانه مطرح می‌شود. سیاستی که روابط این کشور را با یونان و فرانسه تیره کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در دیداری مجازی با سفرای اتحادیه اروپا در محوطه ساختمان ریاست جمهوری در آنکارا، مواضع خود را تعدیل کرد و لحن آشتی‌جویانه به خود گرفت.

اردوغان به نمایندگان اتحادیه اروپا گفت: ما آماده هستیم روابط خود را دوباره در مسیر درست قرار دهیم و انتظار داریم دوستان اروپایی ما همان حسن نیت را نشان دهند.

رجب طیب اردوغان در رابطه با آینده روابط آنکارا و اتحادیه اروپا گفت: ترکیه آماده است تا با توجه به آینده روابط بلندمدت، روابط خود با بروکسل را در مسیر درستی قرار دهد. ما هرگز هدف نهایی خود در روند عضویت کامل در اتحادیه اروپا را کنار نگذاشتیم.

ترکیه و یونان در این هفته توافق کردند که در «مذاکرات اکتشافی» در استانبول در ۲۵ ژانویه به اختلافات طولانی مدت خود در مورد مرز‌های دریایی رسیدگی کنند.

این جلسه اولین جلسه پس از به اصطلاح «مذاکرات اکتشافی» بین دو همسایه خشمگین ناتو پس از ۶۰ دور بی‌نتیجه است که به مدت ۱۴ سال ادامه داشت و در سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

اردوغان گفت: ما معتقدیم که «مذاکرات اکتشافی» سرآغاز یک دوره جدید خواهد بود.

او همچنین گفت: پس از ماه‌ها اختلافات شخصی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای روابط بهتر آماده گفت‌وگو با پاریس است. ما قصد داریم از روابط خود با فرانسه تنش زدایی کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار