سامان دهی وبازنگری توزیع آرد به نانوایی های شاهرود

اعضای کارگروه آرد و نان شهرستان شاهرود مشکلات توزیع و پراکندگی نامناسب آرد در این شهرستان را بررسی و برای ساماندهی آن برنامه ریزی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوطالب جلالی سرپرست فرمانداری شاهرود در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان شاهرود با بیان اینکه درآمد برخی از نانوایی‌ها به دلیل توزیع و پراکندگی نامناسب کاهش یافته است، گفت: باید با بازنگری مجوز‌ها و تعدیل برخی از این واحد‌ها شرایط سودآوری را برای دیگر واحد‌ها محقق کرد.

او افزود: صدور سلیقه‌ای مجوز فعالیت برخی از نانوایی‌ها باعث پراکندگی نانوایی‌ها و افزایش هزینه‌های سربار و قیمت تمام شده نان شده و اعتراض نانوایان را در پی داشته است.

جلالی گفت: ۲۴۰ واحد پخت نان در این شهرستان با سهمیه هزار و ۷۲۰ تن آرد با سرانه ۵/۷ (هفت و نیم) کیلویی برای هر فرد در ماه فعالند.

جلالی با اشاره به اینکه در برخی نانوایی‌ها به مقدار سهمیه داده شده، نان پخت نمی‌شود، اظهار داشت: در این بازنگری باید مبنای توزیع آرد برای هر نانوایی میزان جمعیت هر محله باشد.

سرپرست فرمانداری شاهرود از فعالیت ۱۴۰ واحد پخت نان در شهر شاهرود خبر داد و گفت: این بازنگری و تعدیل علاوه بر اینکه به درآمد بیشتر نانوایی‌ها کمک می‌کند از بسیاری تخلفات هم جلوگیری می‌نماید.

جلالی با بیان اینکه باید نظارت جدی تری بر کیفیت پخت نان شود، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه نانوایان و فرمانداری وظیفه دارند با نظارت دقیق، نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند.

او یکی از دلایل توزیع نان بی کیفیت را نبود آموزش‌های لازم برای نانوایان عنوان کرد و گفت: کسب مهارت لازم در زمینه بهداشت و سلامت موجب بالا رفتن کیفیت نان از لحاظ ماندگاری می‌شود.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: ارد و نان ، نانوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار