نماینده عراقی: ضرورتی برای حضور نیرو‌های آمریکایی در کشور وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به مصوبه مجلس تاکید کرد ضرورتی برای حضور نظامیان آمریکایی در این کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که هم اکنون زمان خروج تمامی نیرو‌های بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از سراسر کشور فرا رسیده است.

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، در این خصوص گفت: نیرو‌های آمریکایی از اراضی عراق برای اهداف غیررسمی استفاده می‌کنند و حضور آن‌ها پس از مصوبه پارلمان هیچ توجیهی ندارد.

او با بیان اینکه ملت در انتظار فعال سازی مصوبه پارلمان و پایان پرونده حضور نیرو‌های بیگانه هستند، تاکید کرد: پارلمان فشار‌های خود بر دولت برای فعال سازی و اجرای مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه را آغاز کرده است.

الزیادی افزود: هم اکنون زمان اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از سراسر کشور فرارسیده است، زیرا هیچ ضرورتی برای حضور آنان در عراق وجود ندارد.

از سوی دیگر، پایگاه «سی‌بی ۲۴» کانادا اعلام کرد پس از گذشت شش سال از حضور نیرو‌های این کشور برای نخستین بار در خاورمیانه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، همچنان صد‌ها نیروی نظامی کانادای در منطقه حضور دارند.

این پایگاه در گزارشی گفت: سوالی که از دولت و فرماندهان نظامی کانادا پرسیده می‌شود این است که تعداد سربازان کانادایی که پس از ماه مارس آینده در منطقه باقی خواهند ماند چقدر است و چه فعالیتی انجام خواهند داد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از ۵۰۰ نظامی کانادایی در خاورمیانه به ویژه در کویت و عراق حضور دارند که زمان ماموریت آنان در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد.

«هارجیت ساجان» وزیر دفاع کانادا، نیز در مصاحبه با خبرنگاران از بیان اینکه تمدید زمان ماموریت نظامیان این کشور در خاورمیانه و تعداد آنان تغییری خواهد داشت یا نه خودداری کرد.

او گفت: همکاری کانادا با ائتلاف بین‌المللی و کشور‌های منطقه تداوم خواهد داشت و تصمیم دولت بر حفظ دستاورد‌هایی است که در سال‌های گذشته به سختی در منطقه به ویژه در عراق محقق شده است.

این در حالی است که «بسمه المومنی» کارشناس مسائل خاورمیانه در دانشگاه واترلو، اعلام کرد که عملیات نیرو‌های کانادایی در دو سال گذشته در عراق تغییر کرده است و به جای مبارزه با داعش به اهداف دیگری پرداخته و به صورت صحیح در این کشور حضور نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار