اطلاع اف‌بی‌آی از برنامه حمله به ساختمان کنگره

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پیش از حمله به ساختمان کنگره، گزارش‌هایی اطلاعاتی درباره تصمیم به حمله به این ساختمان را دریافت کرده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی پروپابلیکا اعلام کرد: اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) پیش از حمله به ساختمان کنگره، گزارش‌های اطلاعاتی دریافت کرده بود که حاکی از تصمیم گروه راست گرا و افراط گرا برای حمله به ساختمان کنگره بود.

این پایگاه به نقل از یک منبع مطلع در اف بی آی افزود: این اطلاعات به دستگاه‌های امنیتی در کنگره ابلاغ شده بود.

گزارشگر این شبکه افزود: گروهی خشمگین به ساختمانی حمله کردند که نماد دموکراسی آمریکا محسوب می‌شود. آن‌ها هر چه بر سر راه دیدند از جمله شیشه‌ها و پنجره‌ها را شکستند و قوانین را زیر پا گذاشتند.

طرفداران ترامپ به زور وارد ساختمان کنگره شدند و دفاتر و سالن‌های آن را زیر و رو کردند. میزان خسارت‌ها لحظه‌ای نیست، بلکه اثر آن در حال و آینده آمریکا بر جا خواهد ماند.

گزارشگر افزود: اف‌بی‌آی چند روز پیش از چهارشنبه خونین واشنگتن، به دستیابی به گزارش‌های اطلاعاتی اشاره کرد که حکایت از آن داشت که گروه‌های راست گرا و افراطی قصد حمله به ساختمان کنگره را دارند. این اداره به نیرو‌های امنیتی مسئول حمایت از کنگره این موضوع را اطلاع داد؛ اما به گفته پایگاه آمریکایی پروپابلیکا به علتی نامعلوم اقدامات احتیاطی لازم اتخاذ نشد.

خطر گروه‌های راست گرا و افراطی موضوعی است که دستگاه‌های امنیتی آمریکا به خوبی از آن مطلع هستند. اف‌بی‌آی در ماه اکتبر گذشته هم درباره تهدید گروه‌های افراطی جدید مسلح هشدار داده بود.

اظهارات عوام‌فریبانه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این زمینه را برای کسانی که سفید پوست‌ها را برتر از دیگران می‌دانند، ایجاد کرد تا علنا به بهانه‌های واهی، نژادپرستی خود را آشکار کنند.

افزون بر آن ترامپ بر سهولت در اختیار داشتن سلاح در آمریکا به عنوان حقی که قانون اساسی آن را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

در پایان گزارش آمده است: گروه‌های راست گرا و افراطی در اروپا هم فعال هستند. یک پایگاه آمریکایی درباره گروه‌های راست گرا اروپایی هشدار داد و به بهره برداری آن‌ها از تنش‌های سیاسی و اجتماعی برای گسترش فعالیت هایشان از جمله برنامه ریزی برای حملات اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۹
عين روز روشنه كه كشيشا و اين حمله رو سازماندهي كردند و بايد همه اشون قتل عام بشن
آخرین اخبار