استراتژیست سابق جمهوری‌خواه:

میراث مسموم ریاست‌جمهوری ترامپ دست از سر آمریکا برنمی‌دارد

استراتژیست سابق آمریکایی معتقد است جنبش استبدادی ترامپیسم که ترامپ پایه‌گذاری کرده است، در آینده‌ای نزدیک از بین نمی‌رود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنچه دونالد ترامپ در ۴ سال گذشته در مسند ریاست جمهوری آمریکا رقم زد و بویژه برگ آخر آن که مدعیان دموکراسی در دنیا را به تمامی زیر سوال برد، ناظران و تحلیلگران سیاسی را به یک عقیده مشترک رسانده است، اینکه با رفتن ترامپ میراث به جا مانده از او به این راحتی دست از سر دنیا و به طور اخص آمریکا برنمی دارد.

استیو اشمیت، استراتژیست سابق جمهوری‌خواهان در سلسله توئیت‌های طولانی اعتقاد خود در خصوص دشواری سال پیش رو برای آمریکایی‌ها عنوان می‌کند، دشواری که بی شک میراث ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

اشمیت که زمانی مشاور بوش پسر بوده است، می‌گوید سال ۲۰۲۱ از دشوارترین سال‌های تاریخ آمریکا خواهد بود و گریز از پیامد خطرناک اقدامات ترامپ یک مبارزه بزرگ را می‌طلبد.

استراتژیست آمریکایی با مرور حوادث روز‌های اخیر تاکید دارد حمله به کنگره آمریکا اثبات کرد تاثیرات مسموم ریاست‌جمهوری فاجعه‌بار ترامپ به این زودی‌ها دست از سر آمریکا برنخواهد داشت.

اشمیت در بخش دیگری از توئیت‌های خود بر پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر تاکید دارد و می‌نویسد: بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروزی قطعی را به دست آورد؛ در یک انتخابات آزاد و عادلانه و مشروع که تنها یک مجموعه متعفن از دلقک‌ها و مبلغین ترامپ می‌توانند با ادعای تقلب آن را زیر سوال ببرند.

او ترامپ و اطرافیانش را به تلاش برای مسموم کردن باور عمومی به دموکراسی با طرح شائبه تقلب در انتخابات متهم می‌کند. اشمیت معتقد است ترامپیست‌ها و در کل ترامپیسم یک جنبش استبدادی با نشانه‌های فاشیستی است که هفت بخش خاص دارد. وی ترامپ را هسته اصلی و رهبر بی‌چون و چرای این جنبش می‌داند.

این تحلیلگر آمریکایی معتقد است بخش اصلی جنبش ترامپیست را مبلغان آن تشکیل می‌دهند. به باور او، جنبش‌های خودکامه بر اساس دروغ بنا می‌شوند و پایداری‌شان هم بر این اساس است.  

اشمیت همچنین خواستار برکناری فوری ترامپ از قدرت و استیضاح و محاکمه او در سنای آمریکا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار