معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

شرکت‌های خودروساز هوشمند نشوند رهبر میدان نخواهند بود

ستاری گفت: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه اتوبوس برقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز برگزار شد اظهار کرد: همکاری‌های زیادی با شهرداری تهران در این مدت داشته ایم.

وی ادامه داد:‌ایستگاه‌های نوآوری و کارخانه‌های نوآوری از جمله این موارد هستند، فرهنگ سازی در توسعه حمل و نقل عمومی اهمیت بسزایی دارد.

ستاری گفت: برق سازی می‌تواند ساختار حمل و نقل کشور را تغییر دهد و صنایع متعددی را وارد حوزه حمل و نقل کند و اگر شرکت‌های خودروسازی قدیمی نتوانند وارد حوزه هوشمندسازی شوند و نتواند خودرو برقی تولید کنند قطعاً در آینده رهبر این بازار نخواهند بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مشکلات ما باتری است و همچنین بحث‌های مربوط به هوشمندسازی هم در دستور کار قرار دارند و در زمینه اتوبوس برقی هر پروژه‌های فعالی داریم و سعی ما این است که آن‌ها در همین دولت به نتیجه برسند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به موتور‌های برقی گفت: چند سازنده خوب در این حوزه فعال هستند و توانسته ایم موتور‌ها را به تجاری سازی برسانیم و آن‌ها توسعه قابل توجهی پیدا کرده‌اند یکی از خواسته‌های من این است که حتما نمایشگاه گذاشته شود تا این موتور‌ها به نمایش درآیند.

ستاری گفت: برای شهری مثل تهران که ۱۲ درصد آلاینده‌های آن از سوی موتور‌های بنزینی است ضرورت دارد تا به سمت برقی سازی موتور‌ها برویم و امیدواریم قوانینی داشته باشیم تا در محدوده‌های خاصی بتوانیم تنها وسایل حمل و نقلیه برقی را وارد کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد ما در این حوزه برای دریافت مجوز موتور‌های برقی مشکلات متعددی داشتیم، اما خوشبختانه توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم و هم اکنون مشکل زیادی نداریم امیدوارم تا بهمن عدد قابل توجهی را وارد شهر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار