استقبال عراق از برقراری مجدد روابط میان قطر و عربستان

وزیر خارجه عراق از بازگشت روابط میان عربستان و قطر به شرایط عادی استقبال و از تلاش‌های کویت در این زمینه قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، به شورای همکاری خلیج فارس به دلیل موفقیت نشست اخیر سران کشور‌های عضو آن در رفع محاصره قطر و برقرار مجدد روابط میان کشور‌های عربی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: از بازگشت روابط میان عربستان و قطر به چارچوب طبیعی خود استقبال و از تلاش‌های کویت برای آشتی جامع میان دو طرف قدردانی می‌کنیم.

یادآور می‌شود که چهل و یکمین نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس عصر سه شنبه گذشته در شهر «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی عربستان برگزار شد که پس از سه سال «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به عربستان سفر و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از او به گرمی استقبال کرد.

تحریم قطر که از سال ۲۰۱۷ به اتهام حمایت دوحه از تروریسم از سوی عربستان و هم پیمانان آن یعنی امارات، بحرین و مصر آغاز شده بود، پیش از این نشست با دعوت پادشاه عربستان از امیر قطر برای شرکت در نشست و بازگشایی مرز‌ها به پایان رسید و در نشست العلا بیانی‌های اعلام شد که در آن بر تحقق همکاری، ارتباط و تکامل همه جانبه میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تا رسیدن به مرحله اتحاد و همچنین تقویت نقش منطقه‌ای و بین المللی شورا و عملکرد آن به عنوان یک تشکل اقتصادی و سیاسی یکپارچه برای تحقق امنیت، صلح و ثبات و رفاه منطقه تاکید شده است.

کشور‌های عربی و غربی از این تصمیم کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس استقبال و آن را زمینه ساز شکوفایی مجدد این کشور‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار