اعلام علت عدم اعطای ویزا به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از سوی چین

سخنگوی وزارت خارجه چین از علت عدم اعطای ویزا به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، «هوا، چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز، چهارشنبه اعلام کرد مقامات کشورش تا الان برای هیئت بهداشت جهانی به سبب اقداماتی که ورود خروج افراد را در زمان همه گیری کرونا تنظیم می‌کند، ویزای ورود صادر نکردند.

او در ادامه افزود: برای آنکه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در چین بتوانند کار کنند؛ باید اقداماتی رسمی را طبق قواعد معمول بکار بندند.

این دیپلمات چینی همچنین از وجود تماس‌های مداوم با سازمان بهداشت جهانی به منظور حل مسائل مرتبط خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی قبلا در چندین مناسبت به منظور تعیین علل همه گیری به چین سفر کرده بودند که در هر بار چین حمایت‌های شایانی را از آن‌ها کرد.

پیشتر تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود مقامات چین به گروهی بین المللی از کارشناسان که وظیفه شان بررسی شرایط ویروس کرونا بوده، اجازه ورود نداده بود.

یکسال پس از آغاز شیوع این بیماری، پیش‌بینی شده بود تا ۱۰ کارشناس بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت این هفته برای بازدیدی با هدف کشف منشا ویروس کرونا که نخستین موارد ابتلا به آن اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان گزارش شده بود، وارد چین شوند. آن‌ها قصد داشتند تا به این سوال پاسخ دهند که چگونه و در کجا ویروس جدید کرونا از حیوانات به انسان منتقل شده است.

برخی کشور‌های غربی پس از شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در کل جهان، با اتهام پراکنی، چین را متهم به پنهان‌کاری در این زمینه کرده بودند. در ابتدا ادعا شده بود محققان در ابتدا ادعا شده بود که این ویروس در بازار فروش برخی از حیوانات وحشی و خاص در شهر ووهان به انسان منتقل شده است، اما اکنون کارشناسان فکر می‌کنند که این بازار منشا شیوع بیماری نبوده بلکه شاید مکان برای تقویت شیوع آن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خوب چین ویروس کرونا را تولید کرد و زود این ویروس را در کشورش ریشه کن کرد چون تمام اطلاعات در مورد این ویروس را داشت شما ببنید بیشترین ویروسهای جهان در تاریخ منشا ان در چین بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
هیچ اشکالی نداره گروهی بین المللی از کارشناسان که وظیفه شان بررسی شرایط ویروس کروناست می توانند و اجازه دارند به انگلیس وارد شوند چون فعلا که انگلیس خیلی اوضاع بدتری نسبت به چین دارد.
آخرین اخبار