رامنی: وقفه در توزیع واکسن کرونا توجیه‌پذیر نیست

سناتور ایالت یوتا از عدم تسریع در توزیع واکسن کرونا در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا روند توزیع واکسن کرونا در آمریکا را هدف انتقاد قرار داد.

میت رامنی روز جمعه با حیاتی خواندن واکسیناسیون کرونا در آمریکا گفت: روند توزیع واکسن کرونا در آمریکا در حال به تعویق افتادن است. اینکه برنامه‌های واکسیناسیون جامع در سطح فدرال تدوین نشده و به عنوان الگو به ایالت‌ها ارسال نشده است، به همان اندازه غیر قابل درک و نابخشودنی است.

سناتور آمریکایی همچنین از تحمیل بار توزیع واکسن کرونا بر داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها و اتکا صرف به این بخش انتقاد کرد و گفت در حالی است که دولت وعده داده بود که ۲۰ میلیون دوز قبل از ۱ ژانویه تجویز می‌شود، با این حال داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که تنها ۱۲.۴ میلیون دوز توزیع شده است.

رامنی توزیع سریع واکسن‌های کرونا را نوعی ادای احترام به کارکنان بخش سلامت و متخصصان صنعت داروسازی دانست و تاکید کرد بر خلاف تولید واکسن، روند واکسیناسیون خود دچار اختلال و عقب ماندگی شده است.

آمریکا همچنان با بیش از ۲۰ میلیون و ۴۴۵ هزار مبتلا به کرونا در جایگاه نخست بیشترین مبتلایان کرونا در جهان قرار دارد. با توجه به نرخ بالای مرگ ومیر کرونایی درآمریکا واکسیناسیون کرونا در این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار