ستاد اقتصادی دولت پشتیبان تولیدکنندگان

وزیر صنعت معدن و تجارت از روند رو به رشد تراز صادرات و همچنین تامین مواد اولیه کارخانه‌ها با ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: یکی از مهمترین کار‌های این وزارتخانه تامین مواد اولیه کارخانه‌ها است که ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی کمک شایانی به این حوزه کرده است.

او با بیان اینکه تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و اقلام مورد نیاز مردم با ابلاغیه‌های ستاد اقتصادی دولت به خوبی در حال اجرا است افزود: صادرکنندگانی که تعهدات ارزی دارند می‌توانند با استفاده از ارز متقاضی یا واردات مواد اولیه و اقلام ضروری در مقابل صادرات، تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

وزیر صمت با اشاره به تسریع در ترخیص کالا‌های مانده و رسوبی در گمرکات افزود: با ابلاغ این سیاست و همچنین دیگر سیاست‌های اقتصادی شاهد افزایش صادرات از مهرماه بودیم که این افزایش تا پایان سال نیز تداوم دارد.

رزم حسینی آذربایجان شرقی را استانی صنعتی و از بزرگترین استان‌های صادرکننده کشور دانست و گفت: به دلیل اهمیتی که به بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در روند سیاستگذاری و تصمیم‌سازی می‌دهیم کار خود را در این سفر از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز آغاز کردیم.

او همچنین به فداکاری‌های مردم آذربایجان شرقی و تبریز در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد خودروسازی در این استان گفت: ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود.

 پورمحمدی گفت: این استان یکی از مهمترین مناطق کشور به لحاظ قابلیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات است و بیش از ۵۵۰۰ واحد صنعتی عمده و ۱۳ واحد خودروسازی در این استان فعالیت می‌کنند و ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود.

او آذربایجان شرقی را پایتخت شیرینی و شکلات کشور دانست و گفت: معادن مس، طلا و کانی‌های آذربایجان شرقی هم همواره در رتبه‌های بالای کشور قرار دارند.

پورمحمدی افزود: با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و کرونا در ۲ سال گذشته هیچ واحد تولیدی تعطیل و هیچ نیرویی تعدیل نشده و ۱۰۰ واحد تولیدی تعطیل استان نیز به چرخه فعالیت بازگشته اند.

او با بیان اینکه از نظر طرح‌های توسعه و ایجادی، آذربایجان شرقی در رتبه‌های دوم و سوم کشور قرار دارد گفت: در سال‌های گذشته صادرات غیرنفتی ما ۵۰ درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به منظور بهره برداری از چند طرح صنعتی و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی عصر امروز وارد تبریز شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار