لیگ برتر انگلیس؛

تقابل اندیشه‌های مورینیو و بیلسا/ توپچی‌ها به دنبال تداوم روند پیروزی

هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۴ بازی امروز (شنبه) پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) از ساعت ۱۶ چهار دیدار برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی‌ها تاتنهام میزبان لیدز یونایتد است و آرسنال در خانه وست بروم به میدان می‌رود.

تاتنهام - لیدز یونایتد

در اولین بازی امروز (شنبه) از ساعت ۱۶ شاگردان خوزه مورینیو در ورزشگاه وایت هارت لین میزبان لیدز یونایتد خواهند بود.

تاتنهام که در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۰ نتوانست خود را به جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره برساند در حال حاضر از ۱۵ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده و در رتبه هفتم قرار دارد. لیدز یونایتد هم با ۲۳ امتیاز از ۱۶ بازی خود را به رتبه یازدهم جدول رده‌بندی رسانده است.

شاگردان مورینیو در چهار بازی گذشته خود از ۱۲ امتیاز ممکن تنها ۲ امتیاز کسب کرده اند و همین امتیاز‌های از دست رفته باعث شده تا این تیم نتواند سال ۲۰ ۲۰ را با حضور در چهار تیم برتر لیگ جزیره به پایان برساند.

تاتنهام در آخرین بازی برابر ولوز تا دقیقه ۸۶ با یک گل از حریف پیش بود و در حالی که می‌توانست با کسب این ۳ امتیاز خود را تا رتبه چهارم جدول بالا بکشد در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد و به این ترتیب در رتبه هفتم جای گرفت. در آن سوی میدان لیدز یونایتد در آخرین بازی سال ۲۰۲۰ خود برابر وست بروم جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و این تیم را با ۵ گل در هم کوبید آن‌ها هفته قبل نیز برنلی را شکست داده بودند و با این ۶ امتیاز خود را از رتبه شانزدهم به یازدهم رساندند.

سوابق ۲ تیم و نکات آماری

  • تاتنهام از ۵ بازی آخر خود برابر لیدز در ۴ بازی به پیروزی رسیده و یک تساوی کسب کرده است. از ژانویه سال ۲۰۱۳ و پس از دیدار این ۲ تیم در جام حذفی که با برتری ۲-یک تاتنهام به پایان رسید، این اولین دیدار تاتنهام و لیدز است.
  • تاتنهام اولین بازی خود در سال ۲۰۲۰ را با نتیجه یک بر صفر به ساوتهمپتون واگذار کرد.
  • تاتنهام از ۱۹۹۷ به بعد هر گاه که سال جدید در خانه به میدان رفته شکست نخورده است و در ۱۰ بازی ۹ پیروزی و یک تساوی به دست آورده است.
  • لیدز یونایتد در ۷ سال گذشته فقط یک سال در اولین بازی سال نو به پیروزی دست یافته است که آن هم سال ۲۰۱۷ در لیگ دسته اول انگلیس بود.
  • ‏لیدز با احتساب پیروززی ۵-صفر برابر وست بروم، از هشت بازی آخر خارج از خانه این فصل، ۴ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

وست بروم – آرسنال

در دیگر بازی مهم امروز از ساعت ۲۳:۳۰  آرسنال در خانه وست بروم به میدان خواهد رفت.

آرسنال زمان بسیار خوبی به وست برومویچ سفر می‌کند، زیرا توپچی‌ها که در شرایط بحرانی به سر می‌بردند و تا رتبه پانزدهم جدول سقوط کرده بودند با ۲ پیروزی ارزشمند برابر چلسی و برایتون موفق شدند نه تنها ۶ امتیاز کسب و خود را از از پایین جدول جدا کنند بلکه اکنون روحیه از دست رفته خود را نیز به دست آورده اند.

آرسنال در حال حاضر با ۲۰ امتیاز از ۱۶ بازی در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و وست برومویچ با ۸ امتیاز از ۱۶ بازی در رتبه نوزدهم جای گرفته است.

گرچه آرسنال با کسب ۳ امتیاز این بازی بیش از یک پله در جدول صعود نخواهد کرد، اما برای میکل آرتتا سرمربی این تیم  حفظ روند پیروزی اهمیت دارد.

با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول و مقایسه نفر به نفر بازیکنان ۲ تیم، شاید بتوان پیش‌بینی کرد که توپچی‌ها ۳ امتیاز این بازی را از آن خود کنند، اما باید به این نکته اشاره کرد که وست بروم برابر لیدز پنج گل دریافت کرده، اما این تیم هفته چهاردهم در خانه لیورپول موفق شد صدرنشین را متوقف کند بنابراین آرسنال در صورتی که حریف را دست‌کم بگیرد ضربه خواهد خورد.

علاوه بر این بر خلاف انتظار در ۳ رویارویی پیشین این ۲ تیم در خانه وست بروم، میزبان تیم برتر میدان بوده است. وست بروم در سه بازی آخر خود برابر آرسنال در خانه بدون شکست بوده  و برابر توپچی‌ها ۲ پیروزی و یک تساوی کسب کرده است.

نکات آماری

  • آرسنال در هر یک از ۲۴ مسابقه ای که برابر وست بروم بازی کرده، موفق به گلزنی شده است که بهترین رکورد یک تیم برابر تیم حریف در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.
  • ‏آرسنال در ۶ بازی آخر خارج از خانه برابر تیم‌های تازه صعود کرده فقط یک بازی را برده است.
  • آرسنال در ۱۹ سال اخیر فقط ۲ سال، اولین بازی خود در سال نو را باخته است. (سال ۲۰۱۵ برابر ساوتهمپتون و ۲۰۱۲ برابر فولام)

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار