وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

بدهی فدراسیون فوتبال به شستا تا پایان سال پرداخت می‌شود

شریعتمداری گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر ورزش داشتیم قرار شد فدراسیون فوتبال تا پایان سال، نسبت به پرداخت بدهی خود به شستا اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان بخش تعاونی ها، اظهار کرد: بخشی از طلب شستا از فدراسیون فوتبال وصول شده است، اما مصوبات شورای ستاد مقابله با تحریم،  علت دیر شدن در پرداخت بدهی فدراسیون فوتبال به شستا بود.

وی درباره به مزایده گذاشتن ملک فدراسیون فوتبال توسط شستا، بیان کرد: به لحاظ قانونی با توجه به وثیقه‌هایی که فدراسیون در این زمینه گذاشته بود، مکلف بودیم که این اقدام را انجام دهیم.

شریعتمداری گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر ورزش داشتیم قرار شد فدراسیون فوتبال تا پایان سال، نسبت به پرداخت بدهی خود به شستا اقدام کنند.

وی درباره آمار بیکاری در سال جاری گفت: در شرایط کرونایی و تعطیلی اجباری واحدهای تولیدی، شاهد محدودیت در واحدهای تولیدی بودیم، تسهیلاتی را برای این واحدهای متضرر در نظر گرفته‌ایم.

شریعتمداری بیان کرد: بسیاری از واحدها از میزان این تسهیلات گلایه داشتند اما سعی شده بخشی از ضرری که به دلیل کرونا متقبل شدند جبران شود، به همین منظور ۲۳ هزار میلیارد صرف این پرداخت شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فعالیت های شرکت های دانش بنیان و... در این شرایط متضرر نشده اند، گفت: طرح های ویژه ای در حوزه اشتغال برای پساکرونا در ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال مطرح شدن است.

وی افزود: ۶۸ هزار شغل ایجاد شده که بخشی از شغل هایی که مربوط به گردشگری بوده در این مدت آسیب دیده است در حوزه روستا نیز ۲۴۷ هزار شغل جدید در ایجاد شده بود و قسمتی که مربوط بوم گردی بود در ایام کرونا متضرر شد.

شریعتمداری تصریح کرد: در حوزه توسعه تعاونی ها اقداماتی انجام داده ایم، تلاش می‌کنیم که بخش تعاونی را توسعه دهیم. افزایش بودجه برای اختصاص تسهیلات به تعاونی ها یکی از این اقدامات بوده است. مرکز نوآوری تعاون هم راه اندازی شده است تا از اندیشه های نو برای توسعه تعاونی ها استفاده شود. همچنین با مذاکره با مجلس شورای اسلامی به دنبال تکمیل و ارائه قانون بخش تعاون در صحن مجلس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار