استقبال بهبودیافتگان کرونا در بوشهر از اهدای پلاسما کم است

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر می‌گوید: در یک ماهی که از فراهم شدن شرایط اهدای پلاسما در این استان گذشته، حضور بهبودیافتگان کرونا در پایگاه‌ انتقال خون برای اهدای پلاسما کم بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد:تا کنون تعداد کمی از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه یک ماه از آغاز فعالیت واحد اهدای پلاسما می‌گذرد ممکن است بهبود یافتگان از وجود چنین واحدی آگاه نباشند.

او از بیمارانی که ۲۸ روز از بهبودی‌شان گذشته و سلامت جسمی کامل دارند، خواست با با مراجعه به پایگاه انتقال خون بوشهر، پلاسمای خود را اهدا کنند تا از آن برای کمک به سلامت بیماران کرونایی استفاده شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر همچنین با اشاره به شرایط ذخایر خونی استان، افزود: با توجه به سرد شدن هوا مراجعه اهدا کنندگان به انتقال خون کاهش یافته است و از افراد نوع‌دوستی که توانایی اهدا دارند، می‌خواهیم بخشی از خون خود را اهدا کنند تا نجات‌بخش زندگی ۳ یا ۴ نفر شود.


بیشتر بخوانید

  • واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در بوشهر راه‌اندازی شد

عبیدی عنوان کرد: به همه گروه‌های خونی نیاز داریم زیرا بیمارانی که به خون نیاز دارند، از گروه‌های خونی مختلف هستند.

او بااشاره به فعالیت چهار پایگاه انتقال خون در استان بوشهر، ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون برازجان، کنگان و گناوه در نوبت صبح و پایگاه بوشهر در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به از سرگیری فعالیت تیم سیار اهدای خون هم اشاره کرد و گفت: بعد از همه گیری کرونا فعالیت این تیم متوقف شد اما اکنون دو ماه است دوباره تیم سیار کار خود را از سرگرفته و جمعه این هفته ۱۲ دی از ساعت ۸ تا ۱۲ در خورموج خواهد بود.

عبیدی از نیکوکاران ساکن در خورموج و مناطق اطراف این شهر خواست با مراجعه به تیم سیار، بخشی از خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.