اهدای خون، نذری برای کمک به همنوعان

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از عزاداران حسینی خواست، با نذر خون در این ایام به همنوعان خود کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نرگس عبیدی گفت: مردم ما همیشه دنبال نیکوکاری هستند به ویژه در ایامی مانند محرم که همه می‌خواهند با کار نیک و نذری به دیگران کمک کنند و چه زیباست که یکی از نذری‌هایمان نذر خون باشد و با اهدای خون نجات بخش زندگی یک تا سه نفر باشیم.

او ادامه داد: اکنون که با توجه به شرایط کرونایی، روش نذری دادن‌ها تغییر کرده است، از همه مردم به ویژه هیات‌های عزاداری می‌خواهیم نذر خون را هم به عنوان کاری خداپسندانه برای کمک به همنوعان مد نظر داشته باشند و با مراجعه به مراکز انتقال خون برای تامین نیاز بیماران به این مایه زندگی‌بخش به ما یاری رسانند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: پس از شیوع کرونا که مردم را به ماندن در خانه دعوت کردیم، میزان مراجعه به انتقال خون و در نتیجه اهدا خون و ذخایر خونی هم کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


عبیدی با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است، از اهدا کنندگان خواست یک روز یا دوره زمانی خاصی را برای اهدا مشخص نکنند و تلاش کنند مراجعه به مراکز انتقال خون مستمر باشد تا همیشه اهدا کننده داشته باشیم، زیرا عمر برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاکت پنج روز است و باید خون تازه وجود داشته باشد تا از آن فرآورده تهیه شود.

او درباره امکان دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در بوشهر هم گفت: این کار زیرساخت‌هایی می‌خواهد که در حال فراهم کردنش هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.