مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا:

از ترامپ برای اصلاح بی‌عدالتی در آمریکا متشکرم

«راجر استون» که مشمول عفو دونالد ترامپ قرار گرفته بود، از او برای «اصلاح بی‌عدالتی» تقدیر کرد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، مشاور پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ از رئیس جمهور فعلی آمریکا برای عفو خود تشکر کرد.

راجر استون روز یکشنبه در ضیافت شامی در کلوپ ترامپ در وست پالم بیچ، گفت: برای اصلاح بی عدالتی دادگاه نمایشی به سبک شوروی که من تحت آن قرار گرفتم، از رئیس جمهور تشکر و قدردانی می‌کنم. مشاور سابق ترامپ پیشتر از او به عنوان برترین رئیس جمهور آمریکا از زمان آبراهام لینکلن یاد کرده بود.

ترامپ هفته گذشته طی حکمی مشاور سابق خود را که بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا محکوم شده بود عفو کرد. وی پیشتر در دستوری مدت حکم زندان وی را کاهش داده بود. رئیس جمهور آمریکا همچنین ۱۵ نفر از جمله ۴ نفر از عاملان کشتار غیرنظامیان عراقی را مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.

عفو نیکلاس اسلاتن، پل اسلوگ، اوین لیبرتی و داستین هر ۴ نظامی آمریکایی وابسته به شرکت بدنام امنیتی «بلک واتر» از سوی ترامپ واکنش منفی افکار عمومی را برانگیخت. این ۴ آمریکایی در کشتار ۱۴ غیرنظامی عراقی در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در بغداد -پایتخت عراق- دست داشتند و در پی محاکمه قضایی که سال‌ها طول کشید، به حبس‌های دراز مدت محکوم شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار