سناتور ایالت پنسیلوانیا:

توسل ترامپ به عفو نزدیکانش سوء استفاده از قدرت است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید ترامپ با عفو نزدیکان خود از قدرت ریاست‌جمهوری سوء استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور هم حزبی دونالد ترامپ اقدام او برای عفو نزدیکان و وفادارن خود را سوء استفاده از قدرت تعبیر کرد.

سناتور پت تومی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت عفو نزدیکان ترامپ از جمله راجر استون و پال منافورت قانونی است، اما اقدامات او سوء استفاده آشکار از قدرت است. سناتور جمهوری خواه ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد در برخی موارد با عفو‌های صورت گرفته از سوی ترامپ مخالف است.

سناتور هم حزبی ترامپ عفو مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی ترامپ را مشروع دانست و گفت: من فکر نمی‌کنم مایکل فلین هرگز مرتکب جرمی شده باشد.

تومی در ادامه یادآور شد: در برخی موارد ما شاهد کلاهبرداری مالیاتی و بانکی و ممانعت از اجرای عدالت هستیم، اما چون آن‌ها به رئیس جمهور نزدیک بودند مورد عفو قرار گرفتند. هر چند بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور می‌تواند برخی مجرمان را مورد عفو قرار دهد، آنچه ترامپ انجام داد سوء استفاده از قدرت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته ۱۵ نفر از جمله ۴ نفر از عاملان کشتار غیرنظامیان عراقی را مورد عفو ریاست جمهوری قرار داد.

عفو نیکلاس اسلاتن، پل اسلوگ، اوین لیبرتی و داستین هر ۴ نظامی آمریکایی وابسته به شرکت بدنام امنیتی «بلک واتر» از سوی ترامپ واکنش منفی افکار عمومی را برانگیخت. این ۴ آمریکایی در کشتار ۱۴ غیرنظامی عراقی در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در بغداد پایتخت عراق دست داشتند و در پی محاکمه قضایی که سال‌ها طول کشید، به حبس‌های دراز مدت محکوم شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار