راستینه: افزایش بیش از ۱۱۷ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰/ قهرمانان تیم‌های ملی در هزارتوی بودجه گم شده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه سال ۹۹ بیش از ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

افزایش بیش از ۱۱۷ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰/ قهرمانان تیم‌های ملی در هزارتوی بودجه گم شده‌اندبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران   جوان،  احمد راستینه هفشجانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) با بیان اینکه منابع درآمدی بودجه به اما و اگرهای موهومی وصل شده است که شرایط سختی را برای اقتصاد آینده رقم خواهد زد، گفت: کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه سال ۹۹ بیش از ۱۱۷ درصد رشد داشته و این کسری از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: دولت‌‌ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده و دست و دل‌بازی‌های دشمنان حواله می‌دهند و این‌گونه تورم کمرشکن را با کسری بودجه به ملت تحمیل می‌کنند و بی‌ارزش شدن پول ملی را رقم می‌زنند. تاکنون دولت‌ها و مجلس‌ها اراده‌ای برای حل این موضوع نداشته‌اند و این مجلس، باید امروز شجاعانه یک تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد. دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها به عنوان دو بال مجلس بارها تأکید کرده‌اند که کسری بودجه در این لایحه کاملاً مشهود است. 

راستینه هفشجانی  افزود: اصلاحات ساختاری بودجه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در دو سال گذشته بوده است، اما اراده‌ای برای اصلاح ساختار دیده نمی‌شود. بودجه بخش فرهنگ مظلوم‌تر از هر بخشی تنها یک و هفت دهم درصد کل بودجه را  به خود اختصاص داده است.

این نماینده پارلمان با تأکید بر اهمیت فرهنگ و دفاع از آن گفت: هیچگاه بودجه فرهنگ مورد توجه من و شما نبوده است؛ بودجه فرهنگی امروز نشان می‌دهد که اراده‌ای برای رشد و تعالی آینده جامعه نداریم. آیا حکمرانی ما ربطی به اندیشه امامین انقلاب ندارد؟

عضو کمیسیون فرهنگی یادآور شد: توان رزم و آرایش جنگی کشور در حوزه فرهنگی متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام بزرگ فرهنگی نیست.  برای رشد و شکوفایی آینده باید ناگزیر به ورزش و جوانان تکیه کنیم. ورزش زیربنای توسعه و سلامت کشور است.

راستینه هفشجانی اظهار کرد: سال گذشته از ۳۸۴ هزار مرگ و میر، ۳۱۱ هزار مورد به دلیل بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

او تصریح کرد: ما برای قهرمانان ورزشی‌مان برنامه‌ای نداریم. قهرمانان تیم‌های ملی ما مظلوم و تنها هستند و در هزارتوی بودجه سرگردان شده‌اند. به علاوه فرقی بین استان‌های محروم، استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خوزستان وجود ندارد؛ باید با اصلاحات ساختاری بودجه این بودجه را به سمت استان‌های محروم سوق دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: به نظر شما چرا حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها در وصیت نامه‌اش افتخار می‌کند در دوران رهبری نفس می‌کشد که مظلومیتش اعظم از صالحیتش است؟ دوست و دشمن بر هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب صحه می‌گذارند ولی واقعاً چرا مظلومیت رهبر انقلاب در اوج اقتدار و صالحیت، اعظم است؟ چراکه همواره همچون امام عظیم‌الشأن، آمریکا را اعظم طواغیت نامید و همواره از دل کندن از دشمن سخن گفته و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد کشور نمی‌داند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار