منتظری:

چرا سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است؟ / آزمون استخدامی به تعویق بیفتد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: اگر باور داریم فرهنگ، مبدأ تحولات است، چرا سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است؟

چرا سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است؟ /آزمون استخدامی به تعویق بیفتدبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران   جوان، غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه، ۷ دی) صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ گفت: برای اعتلای فرهنگ به تحول در نگاه مسئولان، منابع و اعتبارات نیازمندیم. اگر باور داریم فرهنگ، مبدأ تحولات، اکسیژن حیات‌بخش، لذت بخش و توسعه فرهنگی و زیربنای توسعه کشور است، چرا سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است؟

او ادامه داد:  مقام معظم رهبری در اولویت سالانه مجلس از اقتصاد و فرهنگ سخن به میان آوردند، اما متاسفانه در نطق‌ها، سهم فرهنگ بسیار ناچیز است. چرا نقش آفرینان عرصه فرهنگ همواره از مشکلات خویش شکوه می‌کنند؟ چرا دغدغه‌های مقام معظم رهبری در نگاه مسئولان و در کارنامه آنها کم فروغ است؟ مسئولان! یک هنرمند تا کی برای دل خویش بنویسد، بسراید، بنوازد، بسازد و به تصویر کشد؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی  رمز موفقیت کشور را خودباوری و خداباوری دانست و گفت: بپذیریم برای رشد و اعتلای کشور، برای عبور از پیچ تاریخی و برای گشودن گره‌های اقتصادی، به جای امید واهی به بیگانگان باید دست اراده را بر زانوی همت خویش بگذاریم و با نگاهی به درون، موسی صفت پرچم «و الله مَعَنا» را بر بام اندیشه خویش به اهتزاز در بیاوریم. اگر چنین شود، راه عبور از مشکلات و تحریم‌‌ها در برابر مستکبران پیش‌روی ما، گشوده می‌شود و فراعنه زمان در نیل گرفتار خواهد شد. خدایا اعتراف می‌کنیم با تو همه چیز و بی تو هیچیم.

نماینده گرگان و آق‌قلا اظهار کرد: از آقای روحانی سوالی دارم؛ در شرایطی که دشمنان در چله کمان خویش تیرهای سمی تفرقه، نفاق، تحریم و ترور را نسبت به ملت و ارکان نظام نشانه گرفتند، اتخاذ مواضع نسنجیده خلاف قانون، مغایر با مصالح ملی، تضعیف کننده مجلس و شورای نگهبان چه منطقی دارد؟ کدام جدول را کامل می‌کند و چرخ کدام آسیاب را به حرکت درمی‌آورد؟ آقای روحانی به کجا می‌روید؟ أین تذهبون؟

منتظری تصریح کرد: گلستان ایران اسلامی در اوج سرسبزی محروم است. پروژه پتروشیمی پس از ۱۴ سال، مانند استخوان در گلو مانده است. منطقه آزاد تجاری استان که می‌تواند سیمای گلستان را متحول کند، در انتظار صدور مجوز لحظه شماری می‌کند. خشکی تدریجی خلیج گرگانش از ریزگردها و تهدیدهای زیست محیطی خبر می‌دهد. پروژه ورزشی بسکتبالش در گام‌های اولیه درجا می‌زند. آب آشامیدنی گرگان و آق قلا از آینده‌ای نگران کننده خبر می‌دهد و جاده‌های غیر استاندارد مانند جاده مرگ است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: واژگان مانند تدبیر و امید در عرصه حکمرانی انتخاب هوشمندانه‌ای است، اما به دلیل سوءمدیریت، کلید طلایی با بستن قفل‌های متعدد به اقتصاد کشور، چشم امید مردم را کم فروغ کرد. در این شرایط چشم امید ملت به مجلس است و مجلسی‌ها آگاه باشید که پاسخ‌های شایسته به نیازهای ملت دهیم.

نماینده گرگان و آق‌قلا بیان کرد: به هیئت رئیسه خطاب می‌کنم چه زیباست در روزهای آغازین هر هفته پیام تصویری از کلام و سیره شهید سلیمانی در این مجلس طنین افکند تا از زلال کلامش بهره بگیریم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به سازمان امور استخدامی کشور می‌گویم ۶۰۰ هزار نفر در شرایط کنونی نگران شرکت در آزمون استخدامی هستند. اگر به سلامتی آن می‌اندیشید و تصمیمتان جنبه سیاسی ندارد، پیشنهاد می‌کنم زمانش به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نگار
۱۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چند وقت پیش اخبار گف ک دیگه فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان‌جذب دبیر دارن.میشه پیگیری کنید ببینیم واقعا امسال آخرین‌آزمون استخدامی آموزش و پرورش هست یا خیر؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام و وقت خوش

از گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
داوطلب نگران
۱۳:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۹
ستاد ملی مبارزه باکرونا می‌گویند محدودیت ها همچنان بایستی ادامه پیدا کند و بایستی از هرگونه اجتماعی دوری کرد چون اینکار باعث شیوع وگسترش دوباراه این ویروس می‌شود در صورتی که آزمون استخدامی با این جمعیت بسیار بالا قرار هست در سردترین ماه سال که تهویه مناسب وجود نخواهد داشت اسرار دارند که برگزار شود تور خدا پیگری کنید که آزمون در شرایط عادلانه تری برگزار گردد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فراگیر هشتم
۱۲:۵۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام واقعاااا همینطور هست اول گفتن 4 متری فاصله الان شد 1ونیم متری خدا میدانه که سر جلسه حتی شاید نیم ترم هم نباشه واقعاااا اااا مردم برای دولت مهم نیستن این حرف افرادیا هست که در آزمون میخان شرکت کنند جون ما مهم نیس با ملت و شرکت کنندگان لج میکنید سازمان امور استخدامی خجالت اوره خدا آزمون نگذره
آخرین اخبار