لیگ برتر فوتبال انگلیس/ لیورپول در اندیشه تداوم صدرنشینی/ جدال شاگردان مورینیو با گرگ‌ها

رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (یکشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ادامه می‌یابد و در مهمترین بازی‌ها لیورپول در آنفیلد به مصاف وست بروم خواهد رفت و تاتنهام نیز مهمان تیم ولورهمتون خواهد بود.

لیورپول - وست برومویچ

امشب از ساعت ۲۰ لیورپول که با ۳۱ امتیاز از ۱۴ بازی در صدر جدول رده بندی لیگ جزیره قرار دارد در ورزشگاه آنفیلد پذیرای تیم رده نوزدهمی وست بروم خواهد بود.

با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول، شاگردان یورگن کلوپ در این بازی دغدغه خاصی نخواهند داشت و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد باید سه امتیاز این دیدار خانگی را به حساب سرخ پوشان مرسی ساید واریز کرد، زیرا حریف آن‌ها یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ است که از ۱۴ بازی فقط ۷ امتیاز اندوخته و در رتبه ماقبل آخر جدول لیگ جزیره قرار دارد.

البته سران وست بروم پس از نتایج ضعیف در سیزده هفته نخست سرمربی تیم خود را برکنار و سم آلاردایس را جایگزین او کردند تا به کمک تجربه "بیگ سم" از قعر جدول جدا شوند، هرچند که آلاردایس هم در اولین بازی خود ۳- صفر برابر استون ویلا شکست خورد. سرمربی سابق تیم ملی انگلیس دوست ندارد در دومین بازی شکست دیگری را تجربه کند.

لیورپول در ۶۶ بازی اخیر در خانه شکست نخورده است، باید دید آیا تیم سم آلاردایس می‌تواند این رکورد را بشکند؟

آمار‌ها حاکی از برتری مدافع عنوان قهرمانی برابر وست برومویچ است. لیورپول در ۱۰ بازی آخر خود برابر وست بروم در لیگ برتر شکست نخورده، هرچند که ۶ بازی آن‌ها به تساوی انجامیده است.

لیورپول از ۱۳ بازی آخر برابر وست برومویچ ۴ مسابقه را برده، سه بار شکست خورده و ۶ بازی نیز به تساوی انجامیده است. آخرین باری که وست بروم موفق شد لیورپول را شکست دهد، به فوریه سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد.

وست بروم برابر قهرمانان فصول گذشته لیگ جزیره هم عملکرد ضعیفی داشته است. این تیم از ۳۴ مسابقه‌ای که برابر قهرمانان پیشین لیگ برتر برگزار کرده ۲۹ بار شکست خورده و تنها ۲ پیروزی به دست آورده، به عبارت دیگر ۸۳ درصد از چنین بازی‌هایی را واگذار کرده است.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

جیمز میلنر و ژردان شقیری که مدت‌ها به دلیل مصدومیت حاشیه نشین بودند ممکن است به میدان بروند.

میلنر به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ ۶ بازی آخر تیمش را از دست داد و شقیری نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه عضله پا از ماه نوامبر نتوانسته است سرخ پوشان را همراهی کند.

تیاگو آلکانتارا دیگر هافبک لیورپول که به دلیل جراحی زانو بیش از ۲ ماه است که برای این تیم بازی نکرده برای این بازی هم آماده نخواهد بود.

در آن سوی میدان "جیک لیومور" که در شکست ۳- صفر این تیم برابر استون ویلا از زمین اخراج شد در این بازی محروم خواهد بود. وست بروم علاوه بر کاپیتان خود بارتلی، تاونسند، سام فیلد و رابسون کانو را در اختیار نخواهد داشت.

ولورهمپتون – تاتنهام

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه تاتنهام در ورزشگاه مولینیو به مصاف تیم ولورهمپتون (ولوز) خواهد رفت.

شاگردان ژوزه مورینیو در تاتنهام که چند هفته‌ای صدرنشین لیگ جزیره بودند اکنون با ۲۵ امتیاز از ۱۴ بازی در رتبه هشتم قرار دارند. تیم میزبان نیز از ۱۴ بازی ۲۰ امتیاز کسب کرده و در رتبه یازدهم قرار دارد.

تاتنهام در سه بازی اخیر خود در لیگ جزیره از ۹ امتیاز ممکن فقط یک امتیاز کسب کرد و با شکست برابر تیم‌های لیورپول و لسترسیتی در هفته سیزدهم و چهاردهم از صدر جدول فاصله گرفت. حالا مورینیو برای اینکه اختلاف تیمش با صدر جدول بیش از این نشود برای کسب هر سه امتیاز در زمین ولوز به مصاف این تیم خواهد رفت.

یکی از دلایل ناکامی تاتنهام در هفته‌های اخیر این است که از قدرت گلزنی خط حمله این تیم کاسته شده است. تاتنهام پس از اینکه در پنج بازی اول لیگ ۱۵ گل به ثمر رساند (به طور میانگین هر بازی سه گل)، در ۹ بازی آخر این رقابت‌ها فقط ۱۰ گل زده است (به طور میانگین ۱.۱ گل در هر بازی).

ولوز که هفته سیزدهم چلسی را ۲ - یک از پیش رو برداشت، هفته چهاردهم در عین ناباوری برابر برنلی ۲-یک تن به شکست داد، این تیم از ۴ بازی گذشته فقط سه امتیاز کسب کرده است و به همین دلیل هم  تنها به دنبال این خواهد بود که هر سه امتیاز این بازی خانگی را از آن خود کند.

نکات آماری این بازی

ولوز که فصل گذشته در آخرین بازی خود برابر تاتنهام ۳-۲ به پیروزی رسید، به دنبال این است که برای اولین بار از فصل ۱۰-۲۰۰۹ در ۲ بازی متوالی  تاتنهام را شکست دهد.

تاتنهام هر سه بازی آخر خارج از خانه خود برابر ولوز را با پیروزی پشت سر گذاشته و در هر بازی حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.

ولوز پس از بازگشت به لیگ برتر در سال ۲۰۱۸، در ۱۹ بازی خانگی خود هرگاه گل اول را به ثمر رسانده در ۱۷ بازی به پیروزی رسیده و در ۲ بازی تساوی کسب کرده است.

تاتنهام گرچه هر ۲ بازی گذشته خود را در لیگ برتر را با شکست پشت سر گذاشته، از نوامبر سال ۲۰۱۲ به بعد هرگز سه بازی متوالی را نباخته است.

تاتنهام پس از اینکه چهار بازی اول خارج از خانه خود را در این فصل با پیروزی پشت سر گذاشت دیگر در سه بازی خود نتوانست به پیروزی برسد، ۲ تساوی و یک شکست حاصل این بازی‌ها بوده است، اما این تیم هنوز با ژوزه مورینیو در ۲ بازی متوالی خارج از خانه شکست نخورده است.

۲۰ گل از ۲۵ گل تاتنهام در این فصل یعنی ۸۰ درصد گل‌های این تیم را سون هیونگ مین (۱۱ گل) و هری کین (۹ گل) به ثمر رسانده اند.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

ژوزه مورینیو گفته است که جیوانی لوسلسو به دلیل مصدومیت این بازی را از دست خواهد داد. این بازیکن آرژانتینی یکشنبه در شکست تاتنهام مقابل لستر سیتی از ناحیه همسترینگ مصدوم شد، اما تونگای اندومبله در برابر ولوز بازی خواهد کرد.

علاوه بر این تاتنهام وضعیت گرت بیل ستاره ولزی خود را بررسی خواهد کرد. او در پیروزی ۳-۱ برابر استوک سیتی از ناحیه ساق پا مصدوم و بین ۲ نیمه تعویض شد.

در تیم میزبان هم وضعیت لیندر دندونکر بازیکن بلژیکی این تیم که در بازی برابر چلسی مصدوم شد نامشخص است. علاوه بر این جانی و رائول خیمنز هم که با مصدومیت‌های طولانی مدت مواجه هستند،در این بازی غایب خواهند بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار