با شیوع نوع جدید کرونای انگلیسی:

دانشمندان درباره افزایش قربانیان کرونا در جهان هشدار دادند

دانشمندان درباره افزایش قابل توجه فوتی‌های ناشی از کرونای انگلیسی در جهان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هفته گذشته، وزیر بهداشت انگلیس، به مردم انگلیس درباره شیوع نوع جدید جهش یافته ویروس کرونا در این کشور هشدار داد و از آن‌ها خواست به دلیل ماهیت کنترل نشده این نوع جدید ویروس مردم بهتر است ارتباطات اجتماعی خود را کاهش دهند.

به گفته دانشمندان مرکز مدل سازی ریاضی بیماری‌های عفونی (CMMID)، کرونای انگلیسی ۵۶ درصد بیش از نوع معمولی ویروس کرونا قابلیت انتقال دارد و ممکن است منجر به افزایش قابل توجه ابتلا و حتی مرگ و میر شود.

در تحقیقی که در وب سایت CMMID منتشر شده است، محققان اعلام کردند که آن‌ها یک مدل ریاضی انتقال ویروس کرونا در دو سویه برای مشاهده مبتلایان بستری در بیمارستان، ایجاد کرده‌اند تا به اطلاعات بیشتری درباره نوع جدید ویروس کرونا دست یابند که تا حد قابل توجهی منجر به مرگ افراد می‌شود.

آن‌ها در ادامه افزودند که قادر به یافتن شواهد واضحی نیستند که نشان دهد نوع جدید نسبت به نوع معمولی شدت بیشتری دارد یا خیر، با این وجود، افزایش سرعت انتقال به احتمال زیاد منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود، به طوری که پیش بینی می‌شود تعداد جانباختگان و افراد مبتلای بستری در بیمارستان در سال ۲۰۲۱ به نسبت سال ۲۰۲۰ بیشتر باشد.

آن‌ها همچنین هشدار دادند که انتقال گسترده ویروس ممکن است پس از کاهش اقدامات کنترل صورت گیرد. دانشمندان بر لزوم تسریع در استفاده از واکسن کرونا برای کاهش بار بیماری ناشی از آن تاکید کردند.

این مطالعه پس از آن منتشر شد که وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که نوع جدیدی از کووید-۱۹ در جنوب این کشور شناسایی شده و حدود ۱۰۰۰ نفر را مبتلا کرده است.

در یک توسعه جداگانه، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را ایجاد کرد که عمدتا لندن و جنوب شرقی انگلیس را تحت تأثیر قرار داد تا از گسترش ویروس جدید در سراسر این کشور جلوگیری کند.