افزایش مصرف شن و نمک در راهداری خراسان رضوی به دلیل کرونا

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از آذر ماه امسال، مصرف شن و نمک برای مقابله با یخ زدگی جاده‌های خراسان رضوی به دلیل محدودیت تردد در زمان شیوع کرونا در مقایسه با پارسال ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رجایی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد خودرو‌ها در جاده‌های برفی و یخ زده خود به خود به جذب شن و نمک و باز شدن یخ سطح جاده کمک می‌کرد که امسال به خاطر کاهش تردد خودرو‌ها در مسیر‌های ارتباطی استان، راهداران در قالب طرح زمستانی مجور هستند بیشتر از قبل از ترکیب شن و نمک در مسیر‌ها استفاده کنند.

او افزود: در حال حاضر سه مورد بارش برف در آذر ماه در مجموع ۹ هزار و ۵۵۰ تن شن و نمک مصرف شده است که این میزان معادل حدود ۴۰ درصد از شن ونمک تامین شده برای طرح راهداری زمستانی امسال است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: قرار بود طرح راهداری زمستانی به صورت رسمی از ۱۵ آذر آغاز شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه یابد، اما به دلیل شروع زودهنگام بارش برف در منطقه، این طرح در واقع از ابتدای آذر ماه آغاز شد.

رجایی بیان کرد: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۷۳۳ راهدار با استفاده از ۵۳۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در قالب ۷۲ گروه در ۷۲ نقطه از راه‌های استان خراسان رضوی مستقر شده‌اند.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.