سهامداران خرد در بورس چگونه رفتار کنند؟ / ضرورت اصلاح رفتار خودخواهانه حقوقی‌ها

کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان چند توصیه به سهامداران خرد بورس گفت: رفتارهای خودخواهانه حقوقی‌ها هم باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا در خصوص توصیه به سهامداران تصریح کرد: سهامداران خرد باید حتما اخبار بورس را از منابع موثق پیگیری کنند همچنین باید دانش و اطلاعات خود را هم در حوزه تکنیکال و هم در بخش بنیادی افزایش دهند و با آگاهی کافی معاملات خود را انجام دهند.

او افزود: بازار سرمایه به اطلاعات روز بی توجه شده است. در بازار بورس کالای کشور و همچنین در بازارهای جهانی شاهد رکوردشکنی های متعددی هستیم و گزارش هایی در کدال منتشر می شود که بسیار خوب و مناسب هستند اما بازار به آن بی توجه است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رفتار حقوقی ها در بازار سرمایه باعث شده است سهامداران ترس داشته باشند. نباید سهامدار حقیقی را از بازار فراری دهیم، باید رفتار های خودخواهانه حقوقی ها اصلاح شود.

صمدی بیان کرد: در این میان سهامداران خرد نباید به توصیه های افراد غیرکارشناس و به اصطلاح سیگنال فروشی در فضای مجازی توجه کنند.

او تاکید کرد: سازمان بورس هم باید در ساماندهی فضای مجازی دقت و جدیت بیشتری به خرج دهد تا سهامداران خرد از این طریق متضرر نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۰۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
دوستان مربوطه چند ماه پولمون به طور امانت گذاشتیم پیش دولت سهام پالایشی خریدیم بعد رفتیم سجام و کد بورسی گرفتیم و کارگزاری ثبت نام کردیم و وارد پوتفوی شدیم میبینیم زیان زدیم این یعنی چی دستگاهی مربوطه چرا اصل پولمون رفته سود نمیخواهیم پولمون بهمون پس بدید این چه وضعشه آخه 600هزار زیان کردیم گناه ما چیه توروخدا ب گوش مسئولین برسونید پول عملم جرایم گذاشتم سهام خریدم باشگاه خبرنگاران کمک کنید توروخدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۴ دی ۱۳۹۹
بخدا حقوقی ها دارند مردم را اذیت میکنند تا هم سرمایه شون را بگیرند وهم داد مردم را دربیارند و یک نا آرامی ایجاد کنند از شما خبرنگاران جوان و قوه قضاییه تقاضای رسیدگی داریم ما سهامداران شکست خورده
آخرین اخبار