تحریم‌های مجدد آمریکا علیه مقامات بلاروس

دولت آمریکا تعدادی دیگر از مقامات بلاروس را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) بار دیگر تعدادی از مقامات بلاروس را به بهانه «ارتباط آنها با انتخابات سال جاری و سرکوب اعتراضات پس از آن» تحریم کردند.

این دو نهاد آمریکایی مدعی شدند «این مقام‌های بلاروس در عدم شفافیت انتخابات سال جاری بلاروس و سرکوب اعتراضاتِ پس از آن، نقش داشته‌اند.»

به نوشته رویترز «۴ نهاد و ۴۰ شخص در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.»

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای مداخله‌جویانه مدعی شد: «مردم بلاروس می‌خواهند از حقوق مسالمت‌آمیز و دموکراتیک خود بهره ببرند، اما دولتشان با سرکوب و خشونت پاسخ آن‌ها را می‌دهد.»

یکی از نهاد‌های تحریم شده در حال حاضر «کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس» است که به ادعای خزانه‌داری آمریکا «انتخاباتی را ترتیب داده که بی‌نظمی‌های بی‌شماری مانند منع نامزد‌های انتخاباتی مخالف، عدم دسترسی به نظرسنجی‌ها و ناظرانشان و تصدیق نادرست آرا را شامل شده است.»

همچنین از دیگر نهاد‌های تحریم شده «پلیس ویژه مینسک» و «اداره نظم داخلی مینسک» هستند که خزانه‌داری آمریکا به علت حملاتشان در زمان اعتراضات پس از انتخابات آن‌ها را در لیست سیاه خود قرار داده است.

در میان افراد تحریم شده نام وزیر کشور و رئیس پلیس ملی بلاروس نیز به چشم می‌خورد.

همچنین آمریکا نام ۳۹ نفر دیگر که مدعی «نقش آنها در سرکوب اعتراضات به انتخابات بلاروس» است را نیز در لیست سیاه خود قرار داد.

به گفته «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، «برای ۳۹ مقام بلاروس محدودیت صدور روادید در نظر گرفتیم. آمریکا همچنان از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری دموکراسی، مقابله با بی‌نظمی‌های انتخاباتی، اقدامات ناقض حقوق بشر، و سرکوبی‌ها، استقبال می‌کند.»

شهریور ماه سال جاری مایک پمپئو در بیانیه‌ای مدعی شده بود واشنگتن از اقدام دولت بلاروس علیه «ماریا کالسنیکاووا» یکی از مخالفان دولت این کشور، به شدت نگران است و به این بهانه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس را بررسی می‌کند.

همچنین به تازگی  اتحادیه اروپا برای چندمین بار از اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس خبر داد.این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به ۲۷ کشور اتحادیه اروپاست. همچنین شهروندان و موسسات این اتحادیه از تأمین مالی این افراد منع شده‌اند.

اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات در ماه مرداد آغاز شد. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ننگ بر امریکای خبیث
آخرین اخبار