ثبت طلاق‌های استان‌های همجوار در قزوین ممنوع شود

استاندار قزوین گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه داد ثبت طلاق‌های توافقی سایر استان‌ها در استان قزوین انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  هدایت الله جمالی پور استاندار در جلسه شورای جمعیت استان با اشاره به شرایط آماری طلاق و باروری شهرستان آبیک گفت: مجاورت این شهرستان با استان البرز و تهران باعث شده است تا آمار استان قزوین دچار اختلال شود به همین منظور نباید اجازه داد ثبت طلاق‌های توافقی سایر استان‌ها در این استان انجام شود.

او تاکید کرد: باید عواملی که سازش را بین زوجین تقویت می‌کند و باعث کاهش طلاق می‌شود، تقویت کرد که در این زمینه لازم است کمیته‌ای توسط امور اجتماعی استانداری تشکیل شود.

جمالی پور افزود: باید مسئله جمعیت و پارامتر‌هایی که بر آن اثر می‌گذارد هم جدی گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: اقتصاد و معیشت عنصر مهمی در جمعیت است، چون هر چه این مولفه تغییر کند حتما ترکیب جمعیت هم برهم می‌خورد لذا فرزندآوری و باروری ریشه‎اش در اقتصاد خانوار است.

او اضافه کرد: مهاجرت‌ها هم باید مورد توجه باشد چراکه امروز در یک شرایط پیک و سختی درحوزه جمعیت قرار گرفته ایم که اگر برای آن برنامه‌ریزی نشود ساختار‌ها را بر هم می‌زند.

استاندار با بیان اینکه باید کمیته‌ای تشکیل و راهبرد‌های لازم تعیین شود، گفت: لازم است تا نیروی کار در شهرک‌های صنعتی ۸۰ درصد از استان باشد چراکه هم اکنون اشتغال جمعیت زیادی از استان البرز در آبیک، ترکیب آماری را برهم زده و دچار مسئله کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.