اجرای دو طرح با محوریت طلاق و ازدواج در قزوین

مدیر کل بهزیستی استان از اجرای دو طرح با محوریت طلاق و ازدواج برای جوانان قزوینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان گفت: طرح پیش از ازدواج برای دختران و پسران مجرد در سطح دبیرستانها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و محیط‌های مختلف در طول سال اجرا می‌شود که خروجی بسیار مطلوبی داشته است.

وارثی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مراکز مشاوره با توجه به بالا رفتن دانش جوانان خیلی از آشنایی‌ها منجر به ازدواج نشده و بعضاً هم منجر به انتخاب درست و تشکیل خانواده موفق شده است.

او اعلام کرد: تعداد افراد آموزش گیرنده در طرح پیش از ازدواج در ۹ ماه امسال در سطح استان ۵ هزار و ۲۳۰ نفر هستند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده، ارتقای سلامت اجتماعی اعضای خانواده، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانوادگی، ارتقای توانمندی افراد در انتخاب همسر مناسب، ارتقای مهارت‌هایی که در جهت تقویت و ثبات خانواده نقش دارند و آشنایی با مشکلات سال اول ازدواج برای کمک به انطباق بهتر همسران از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وارثی درباره طرح پیشگیری از طلاق هم گفت: این طرح برای زوجین ۵ سال اول زندگی (روابط بین همسران)، روابط والد کودک در طول سال در محیط‌های آموزشی، ادارات، شرکت‌ها و مدارس در استان اجرا می‌شود که تاکنون رضایت بسیار مطلوبی از اجرای طرح حاصل شده است.

او ادامه داد: این آموزش پیشگیرانه، شامل بهبود و افزایش آگاهی، اطلاعات، و مهارت‌هایی است که با توجه به نقشِ محوری خانواده و با هدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد افرادآموزش گیرنده در طرح پیشگیری از طلاق را در ۹ ماهه امسال در سطح استان ۲۳۵۴ نفر اعلام کرد.

به گفته وارثی، ارتقای سطح زندگی خانواده‌ها در مناطق شهری و روستائی و حاشیه نشین، کاهش اختلافات زناشوئی، افزایش درک متقابل زوجین و شناخت بیشتر خواسته‌های یکدیگر از نتایج حاصل از طرح پیشگیری از طلاق است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.