وزیر دفاع:

امکان مقابله با فناوری‌های هوشمند ترور را داریم

امیر حاتمی گفت: ابزار‌های ترور‌ با فناوری هوشمند یک بار مصرف هستند و ما امکان مقابله با این فناوری‌ها را داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه صیانت از دانشمندان کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات صورت گرفته برای صیانت علمی از دانشمندان و پیشگیری از وقوع حوادث تلخی، چون ترور شهید فخری زاده، اظهار کرد: نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی کشور به نیرو‌های مسلح تکلیف شده بود تا این بخش از نقشه را آماده ارائه کنند که در حال حاضر نقشه آماده است.

امیر حاتمی افزود: نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته بود و امروز با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن بررسی شد.

او ادامه داد: اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تکمیل نقشه پیشنهاداتی ارائه کردند و در نهایت کلیات نقشه مورد تصویب قرار گرفت. هدف اصلی این است که ما بتوانیم همکاری گسترده علمی را که امروز بخش‌های علمی- دفاعی کشور با دانشگاه‌ها دارند، نهادینه کنیم. اعضای شورا نکات قابل ملاحظه‌ای را گفتند و برخی نکات اصلاح شد. امیدوار هستیم که این اتفاق خوب برای مجموعه علمی، فنی و فناورانه کشور در حوزه دفاعی و غیر دفاعی بیافتد.

امیر حاتمی گفت: مقرر شد نهادی بتواند در صیانت علمی و دفاعی از دانشمندان تصمیم‌گیری کرده و این تعامل و همکاری دو طرف را گسترده‌تر کند. این بخش به جمع بندی اولیه در دبیرخانه رسید و در مجموع به دنبال همکاری گسترده‌تر بخش دفاع به عنوان بخش پیشرو و بخش پیش برنده با بخش‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی کشور هستیم.

وزیر دفاع بیان کرد: ترور شهید فخری زاده از حساسیت بالایی برخوردار است. حساسیت این موضوع به حدی بالاست که دشمن دست به جنایت می‌زند و یک دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور را به شهادت می‌رساند، اما اینکه دشمن چرا این کار را انجام می‌دهد و چه هدفی را دنبال می‌کند، روشن است. دشمن اهداف مختلف را پیگیری می‌کند و یکی از اهداف این است که به جوانان عزیز ما این پیام را بدهد که بعضی بخش‌ها را برنمی تابیم؛ چرا که این بخش‌ها برای استقلال علمی و دفاعی کشور اهمیت دارند و خوشبختانه پاسخ جوانان عزیز کشور ما همواره کوبنده و محکم بوده است.

او افزود: پس از ترور نخبگان هر بار اتفاقی افتاده است. مراجعه به همه ما‌ها برای اینکه راه شهید نخبه ادامه پیدا کند بیشتر شده است و افراد با انگیزه و مستعد بیشتری آمدند و همه این‌ها به برکت خون شهیدان است.

امیر حاتمی درباره استفاده از فناوری هوشمند برای ترور دانشمندانی مانند شهید فخری زاده گفت: ترور با ابزار هوشمند استفاده سیاه از فناوری است. فناوری‌های مختلفی وجود دارد که عمدتاً برای زندگی بهتر بشر طراحی می‌شوند، اما کسانی که این نگاه سیاه را دارند معمولاً سوء استفاده از علم و فناوری انجام می‌دهند که در این حادثه تروریستی هم همین اتفاق افتاده بود.

او افزود: ما در واقع دستاورد‌های متعدد و مکرری برای مقابله با این ترور‌ها با فناوری هوشمند داریم، اما چون زمان و مکان اقدام تروریستی دست دشمن است، دشمن می‌تواند ابتکار عمل بیشتری داشته باشد و می‌بینید که هر بار از یک فناوری استفاده می‌شود و معمولا ابزار‌های مورد استفاده در ترور‌ها با فناوری هوشمند یک بار مصرف هستند. باید بگویم که ما امکان و فناوری مقابله با فناوری‌های هوشمند ترور را داریم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار