رتبه ایران در انتشار مقالات برتر ارتقا یافت

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: طی سال‌های اخیر در تولید مقالات رتبه ١۵ کسب کردیم اما امسال با یک رتبه صعود به رتبه ١۴ رسیدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر که صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: طی چند دهه اخیر که کار را شروع کردیم کسی فکر نمی‌کرد تا اینجا برسیم و امروز دوره دکتری داشته باشیم و تبادل دانشجو در این دوره انجام گیرد.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر در تولید مقالات رتبه ١۵ کسب کردیم و امسال یک رتبه صعود داشتیم و به رتبه ١۴ رسیدیم. البته میزان ارجاع به مقالات دانشمندان ایرانی هم افزایش یافته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: سعی کردیم با توجه به پتانسیل موجود در پژوهشگران ایرانی به تدریج ساختار‌های فناوری را در کشور فعال کنیم، هرچند در عرصه بین‌المللی محسوس نیست.

رحیمی با تاکید بر دستیابی به کامیابی‌ها در عرصه پژوهش در سطوح بین المللی تصریح کرد: شروع هفته پژوهش با حضور در مدرسه و آموزش پزشکی مسئولیت سنگینی را بر عهده ما می‌گذارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به گرامیداشت هفته پژوهش و سازوکار آن بیان کرد: مدیران عالی کشور فعالیت‌ها را رصد می‌کنند و در معرض داوری است تا بهترین‌ها برگزیده می‌شود.

او ضمن گرامیداشت  یاد محقق برتر کشور سردار شهید فخری زاده گفت: تحلیل از برگزیدگان پژوهشی و فناوری از مهمترین برنامه‌های ما در این هفته محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار