مقامات سابق آمریکا به پمپئو درباره تروریستی اعلام کردن انصارالله یمن هشدار دادند

دیپلمات‌های ارشد سابق آمریکا خواستار تجدیدنظر دولت واشنگتن در سیاست خارجی خود در خاورمیانه و به ویژه در قبال جنبش انصارالله یمن شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، گروهی از مقامات پیشین آمریکا با استناد به رویکرد سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ در خاورمیانه، خواستار بازنگری در تروریستی اعلام شدن جنبش انصارالله یمن شدند.

۲۰ دیپلمات و مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به مایک پمپئو به او در خصوص اقدام علیه انصارالله یمن هشدار دادند. بنا به گفته مقامات اسبق آمریکا تلاش دولت دونالد ترامپ در جهت گنجاندن انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی می‌تواند آسیب‌های عمیقی به امنیت ملی این کشور باعث شود.

در این نامه که روز یکشنبه برای وزیر خارجه آمریکا ارسال شد، مقامات پیشین آمریکا توقف اقدام علیه این جنبش مردمی را خواستار شدند. بنا به اعتقاد مقامات پیشین آمریکا، تروریستی اعلام کردن این گروه اقدامی با انگیزه‌های سیاسی تعبیر می‌شود که در نهایت قابلیت برنامه‌های ضدتروریسم آمریکا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

مقامات آمریکایی در بخشی از این نامه متذکر می‌شوند که جنبش انصارالله با تعاریف مرجع از یک نهاد تروریستی همخوانی ندارد و تعیین این گروه بعنوان یک گروه تروریستی به پیشرفت اهداف امنیت ملی ایالات متحده کمکی نمی‌کند. امضاکنندگان این نامه معتقدند این اقدام تلاش‌های کمیته‌های بین المللی برای ارسال بسته‌های بشردوستانه و نجات‌بخش به کشوری که در حال تجربه کردن بدترین بحران انسانی تاریخ بشر است را مختل می‌کند.

مقامات پیشین آمریکا صرفنظر از حمایت پیوسته نظامی و اطلاعاتی کشورشان از بانیان جنگ خونبار یمن، در پایان از دولت واشنگتن خواستند حمایت خود از برنامه‌های صلح سازمان ملل را ارتقا بخشد، زیرا به ادعای آن‌ها حمایت آمریکا می‌تواند در سوق دادن تمامی طرفین برای پایان بخشیدن به جنگ در یمن اثربخش باشد.

 سفیران پیشین آمریکا در یمن، برنامه‌ریزان ضدتروریسم پیشین ایالات متحده در وزارت امور خارجه و مقامات رسمی و پیشین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از جمله امضاکنندگان این نامه بودند.

تجاوز ائتلاف عربستان به یمن وارد ششمین سال خود شده و در طول این سال‌ها عربستان با بمباران یمن و محاصره این کشور بزرگترین فاجعه حقوق بشری جهان را رقم زده است. این جنایات با پشتیبانی کامل و حمایت تسلیحاتی آمریکا و غرب و در سایه سکوت سازمان ملل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار